Skip to main content

Zamów kolekcjonerski ALMANACH i odbierz darmową grę na GOG

Odkryj gatunek gier przygodowych, które oczarowały świat.

Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Phil Spencer nie chce pozbyć się pudełek, ale twierdzi, że „większość kupuje cyfrowo”

Jest też coraz mniej producentów napędów.

Szef działu gier w Microsofcie - Phil Spencer - zapewnia, że pozbycie się dystrybucji gier w pudełkach nie jest „strategicznym celem” dla Xbox, ale sami konsumenci preferują zakupy cyfrowe.

Dokumenty prawne ujawnione we wrześniu w związku z przejęciem Activision Blizzard pokazywały między innymi plany na wyłącznie cyfrowy model Xbox Series X o nazwie kodowej Brooklin. Już to doprowadziło do spekulacji, że dni fizycznych wydań mogą być policzone.

Co więcej, w ramach ostatniej fali zwolnień firma pozbyła się podobno pracowników odpowiedzialnych za dystrybucję gier pudełkowych, co tylko spotęgowało obawy fanów i kolekcjonerów. Teraz Spencer uspokajał sytuację w rozmowie z serwisem Game File. Zapewnił jednak, że zamierza podążać za tym, co robią klienci, a ci sami wydają się odchodzić od pudełek.

Obecnie nie wiemy, czy plany na Brooklyn są aktualne

- Wspieramy fizyczne media, ale nie czujemy potrzeby, by napędzać je nieproporcjonalnie do zapotrzebowania konsumentów - przyznał. - Wydajemy gry w pudełkach i cyfrowo. Podążamy po prostu za tym, co robić konsumenci. Naszym zadaniem w Xbox jest dostarczanie tego, czego chce większość kupujących. A obecnie większość kupuje gry cyfrowo.

Na rynku pojawiają się już pierwsze przykłady gier z wyższej półki budżetowej, które decydują się porzucić klasyczną formę dystrybucji. Wymienić można Alan Wake 2 czy nadchodzące Hellblade 2, to ostatnie właśnie od Microsoftu.

- Konsole do gier same w sobie stają się ostatnim urządzeniem elektronicznym wyposażonym w napęd - dodał Spencer. - To poważny problem, choćby w sferze tego, ile producentów buduje jeszcze napędy optyczne i związanych z tym kosztów.

- Ale mogę powiedzieć, że nasza strategia nie bazuje na przejściu ludzi wyłącznie na dystrybucję cyfrową - zapewnił. - A pozbycie się pudełek nie jest dla nas strategicznym celem.

Read this next