Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Najmniej lubiana część Dark Souls wypiękniała niemal dekadę po premierze

Zdeterminowany fan odświeża przygodę w Drangleic.

Po niemal dekadzie od premiery, Dark Souls 2 wreszcie zaczyna graficznie dorównywać temu, co twórcy pokazali podczas niesławnej prezentacji rozgrywki w 2013 roku. Za wszystkim stoi zdeterminowany fan, który przebudował system oświetlenia praktycznie od podstaw.

Przed dwoma dniami na Nexusie opublikowano modyfikację DS2LightingEngine SOFTS, której autorem jest pochodzący z Indii użytkownik Ganaboy. Moder przebudował silnik oświetlenia Dark Souls 2: Scholar of the First Sin, wzbogacając go o współczesne technologie. Dzięki temu obraz charakteryzuje się wyższym kontrastem i lepszym cieniowaniem, a materiały stały się bardziej realistyczne.

Jednocześnie nowe rozwiązania nadal bazują na oryginalnych danych oświetlenia, zaprogramowanych przez twórców, dzięki czemu klimat i atmosfera pozostają nienaruszone. Największą zmianą wprowadzoną przez Ganaboya jest dodanie wolumetrycznej mgły oraz rozbudowanych opcji dostosowania oświetlenia do własnych potrzeb - można nawet edytować i zapisywać ustawienia dla każdej lokacji z osobna dzięki poręcznemu menu.

To nadal wczesna wersja modyfikacji, więc mogą zdarzać się drobne błędy i niedopatrzenia, jednak autor zbiera informacje zwrotne od użytkowników i planuje dalej rozwijać projekt. Obecnie jest choćby kilka problemów z zapisywaniem ustawień w niektórych lokacjach jak Loyce w dodatku Crown of the Ivory King. Twórca potwierdza natomiast, że modyfikacja działa w stabilnych 60 FPS nawet na kartach GTX 1080 oraz RX 570.

Warto wspomnieć, że Dark Souls 2 zyskało łatkę najbardziej polaryzującej odsłony kultowej serii ze względu na znaczne zmiany w rozgrywce i atmosferze, przez które gra sprawia wrażenie całkowicie oderwanej od Dark Souls i Dark Souls 3. Produkcja spotkała się też ze znaczną krytyką ze względu na downgrade grafiki, która podczas pierwszej demonstracji w 2013 roku prezentowała się znacznie lepiej od tego, co gracze zobaczyli po premierze.

Wydany w 2015 roku na PC, PS4 i Xbox One remaster o podtytule Scholar of the First Sin wprowadził wiele poprawek i zmian, jak choćby zupełnie nowe zakończenie, alternatywne ścieżki czy inny rozkład przeciwników na mapach. Poprawiono także oświetlenie, jednak nadal nie był to poziom znany z pierwszej demonstracji. Po niemal dekadzie od premiery fan naprawił to, czego nie udało się osiągnąć twórcom.


Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?

Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.

Pobierz darmowy fragment i zamów książkę „Legendy gier wideo” w przedsprzedaży »

Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.

Dowiedz się więcej teraz »

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Dark Souls 2: Scholar of the First Sin

PS4, Xbox One, PS3, Xbox 360, PC

Dark Souls II

Video Game

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Marek Makuła

Marek Makuła

News & Content Writer

Marek to miłośnik modów, kawy i jezior. Jego serce bije w 32 bitach. Lubi grać bez minimapy i wspierać fanowskie projekty.
Komentarze