Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

MultiVersus straciło od premiery ponad 99 procent graczy

Według danych Steama.

MultiVersus, czyli utrzymana w stylu Super Smash Bros darmowa bijatyka z postaciami należącymi do koncernu Warner Bros, od dłuższego czasu traci na popularności. Jak wynika z najnowszych danych, od premiery w lipcu zeszłego roku z gry odeszło ponad 99 procent graczy.

O sprawie informuje serwis VGC, powołując się na dane serwisu SteamDB. Warto zaznaczyć, że statystyki dotyczą jedynie wydania ze sklepu Valve, a tytuł dostępny jest także na PS4, PS5, Xbox One oraz Xbox Series X/S. Nie znamy dokładnych danych z konsol, jednak według serwisu TrueAchievements liczba graczy na Xboxach spadła o około 4 procent względem stanu na premierę, ale sam tytuł od początku nie cieszył się specjalną popularnością i znajduje się poza pierwszą setką najczęściej wybieranych gier.

Chociaż miesiąc po premierze gry Warner Bros chwaliło się, że w otwartych testach produkcji wzięło udział aż 20 milionów graczy, to w zeszły poniedziałek liczba dziennych graczy na PC po raz pierwszy spadła poniżej tysiąca. Oznacza to, że wciąż oczywiście bez większych problemów znajdziemy partnerów do zabawy, ale jednak gra najwyraźniej nie okazała się sukcesem, na jaki liczył wydawca.

Wykres w serwisie SteamDB wskazuje na ciągłe kurczenie się bazy graczy

Powodem odpływu graczy może być negatywne przyjęcie drugiego sezonu rozgrywek, który jak dotąd dodał do gry tylko jedną nową postać (dla porównania w sezonie pierwszym było to pięciu bohaterów). Sezon trzeci miał zadebiutować wczoraj, ale deweloperzy ze studia Player First Games zdecydowali się przełożyć start na końcówkę marca. Jak tłumaczą, chcieli dać graczom więcej czasu na ukończenie obecnej przepustki sezonowej.

Gracze krytykują także system mikropłatności, zakładający kupno niektórych przedmiotów kosmetycznych tylko za walutę premium i uniemożliwiający odblokowanie ich poprzez grę - niektóre z takich przedmiotów mogą kosztować nawet 15 dolarów (ok. 67 zł). Dla porównania Brawhalla, uważana za jednego z głównych konkurentów MultiVersus, od ponad siedmiu lat od premiery utrzymuje stałą bazę graczy na poziomie 6 tysięcy aktywnych użytkowników.

Read this next