Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Gry zawsze mają wiele błędów - twierdzi programista ze studia Obsidian

Deweloperzy nie są w stanie usunąć wszystkich przed premierą.

Podczas wystąpienia na Uniwersytecie Kalifornijskim w Riverside starszy programista ze studia Obsidian Entertainment - Roby Atadero - stwierdził, że gry zawsze są wydawane z wieloma błędami.

Deweloper ujawnia, że szereg zespołów klasyfikuje występujące utrudnienia pod względem stopnia ważności. Najpoważniejszymi są usterki uniemożliwiające ukończenie danego zadania lub całej produkcji i takie trzeba natychmiast usuwać (dzięki, DSO Gaming).

Kolejnymi są problemy, które autorzy w miarę możliwości powinni naprawić przed premierą, ale jeżeli zostaną, nie przeszkodzą w przejściu tytułu. Ostatnia kategoria to bugi kosmetyczne, w tym powodujące znikanie wyposażenia z ekwipunku.

Obsidian Entertainment to twórcy między innymi Fallout: New Vegas

- W grach zawsze pojawia się wiele błędów. Nie wszystkie są jednak szkodliwe. Na przykład duża część to najmniej poważne usterki, które można zostawić, jeżeli przykładowo sprawiają wyłączenie muzyki w trakcie przełączania okna klawiszami alt i tab - tłumaczy.

Atadero wyjaśnia, że wydawcy niechętnie przesuwają premierę danej produkcji, a twórcy nie mają czasu, by usunąć wszystkie problemy przed debiutem. Dlatego skupiają się na najpoważniejszych, odkładając naprawienie pozostałych - głównie kosmetycznych - na później.

Reszta błędów usuwana jest zazwyczaj za pomocą pierwszej aktualizacji. Sytuację bardzo często komplikuje jednak fakt, że naprawienie jednych usterek powoduje pojawienie się kolejnych, które także należy potem wyeliminować.

Read this next