Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Gra Bungie wskrzeszona po dwóch dekadach. Marathon pojawi się na Steamie

W klasycznej formule.

Bungie pracuje obecnie nad sieciową strzelanką Marathon, ale studio chce najwyraźniej przypomnieć fanom, skąd w ogóle wziął się pomysł na taką produkcję - stąd Marathon Classic na Steamie.

Szczegóły są obecnie skąpe i nie do końca potwierdzone, lecz karta produktu na Steamie nie kłamie. Pewnym zastrzeżeniem może być fakt, że jako twórców wymieniono „Aleph One Developers”, czyli deweloperów silnika Aleph One, który bazuje na otwartym kodzie Marathon, udostępnionym jakiś czas temu.

To pozwala zastanawiać się, jaki jest faktycznie udział Bungie w projekcie, lecz wydaje się, że studio musiało wydać zgodę, by wydać całość na Steamie. Premiera „wkrótce” - nie podano konkretnej daty.

Pierwszy Marathon ukazał się w 1994 roku i szybko został uznany za jedną z najlepszych strzelanek na komputerach Mac. Akcja toczy się w przyszłości, a gracz wciela się w strażnika walczącego z obcymi, którzy dostali się na tytułowy statek kosmiczny.

To także jedna z najbardziej innowacyjnych produkcji w historii, ponieważ jako pierwsza zaoferowała celowanie nie tylko na boki, ale także w górę i w dół - dwa dni przed premierą dużo lepiej znanego Heretic, które także posiadało takie radykalne możliwości.

Zobacz na YouTube

Teraz mowa o dodaniu także innych współczesnych rozwiązań, jak wsparcie dla szerokokątnych monitorów, filtrowanie 3D, pozycjonowanie audio i interpolowanie ponad 60 klatek na sekundę „gdyby oryginał okazał się zbyt autentyczny”.

„Siły obcych wdarły się na pokład statku kolonizującego UESC Marathon w układzie Tau Ceti, na orbicie wokół pierwszej międzygwiezdnej kolonii ludzkości” - czytamy w opisie. „Sytuacja jest trudna, a twoim zadaniem jako oficera ochrony przydzielonego na Marathon jest obrona statku i załogi przed zagrożeniem”.

Marathon dziś i jutro

Obecnie Bungie także pracuje nad grą pod tytułem Marathon, ale będzie to już extraction shooter w stylu Escape from Tarkov, z premierą - jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, o co podobno dość ciężko - gdzieś w przyszłym roku.

Marathon 2: Durandal z 1995 roku trafił już na większą liczbę platform docelowych. Ten sam bohater ląduje tym razem na planecie Lh'owon, skąd wywodzą się kosmici z rasy S'pht. Zwieńczenie trylogii - Marathon Infinity - to ponownie tytuł już tylko na sprzęt Apple, oferujący skomplikowaną fabułę, z alternatywną wersją wydarzeń i skokami w czasie.

Premiera wyłącznie na Macach zmniejszała popularność. Gry zbierały świetne oceny i wydaje się, że już w połowie lat 90. kładły pewne podwaliny pod serię Halo, która ukazała się pięć lat po ostatnim Marathonie.

Read this next