Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Ghost of Tsushima - Niegasnący płomień

Zadania dodatkowe (Mityczne opowieści): Kamiagata.

W Kamiagacie, ostatnim obszarze, do którego dostęp odblokujesz w grze Ghost of Tsushima, do wykonania jest tylko jedna mityczna opowieść - Niegasnący płomień.

Aby rozpocząć tę misję, odnajdź mnicha Yamato (1), który opowie ci historię o górze Jogaku.

Możesz też otworzyć mapę w drugim oknie lub pobrać na dysk.

Porozmawiaj z mnichem (2), a potem rozpal ognisko (3). Dopiero wówczas zaprosi cię o wysłuchania opowieści o górze.

Gdy zakończy się opowieść, idź w stronę góry (4).

Bardzo ważnym aspektem wspinaczki na szczyt, jest ochrona przed zimnem. W wyższych partiach góry Jin zamarznie, jeśli nie będzie ogrzewał się przy ogniu. Dlatego, wchodząc na górę, musisz odnajdywać rozpalone ogniska lub miejsca przygotowane do rozpalenia paleniska, by główny bohater mógł się ogrzać i nie zginąć. Kiedy odnajdziesz ognisko, poczekaj przy nim 3-4 sekundy, by ruszyć do kolejnego bezpiecznego punktu.

Kiedy dotrzesz do wzgórza (5), wespnij się po półkach skalnych. W tym miejscu odnajdziesz pierwsze ognisko. Wspinaj się wyżej. Przejdź przez linowy most, na końcu którego stoczysz walkę ze zwierzęciem. Przygotuj łuk, aby z bezpiecznej odległości zabić zwierzynę.

Za mostem linowym wespnij się po skałach (6) na wzgórze (7), na którym mieście się drugie ognisko.

Za ogniskiem zaatakuje cię kolejny zwierz. Jeśli stracisz kilka cennych sekund na walkę, wróć do źródła ognia, by się ogrzać, a potem wróć na trasę.

Kiedy dotrzesz do urwiska, wyskocz w powietrze i zaczep się linią o konar (8), by wspiąć się na skałę. Następnie wejdź po półkach skalnych (9) wyżej, gdzie odnajdziesz trzecie ognisko.

Miń trzecie palenisko, za którym zaatakują cię dwa psy. Wróć do trzeciego ogniska i ogrzej się. Następnie znowu, tą samą drogą, biegnij w stronę skał. Wespnij się po półkach skalnych na górę, gdzie odnajdziesz czwarte źródło ognia (10), a także samuraja (11), z którym możesz porozmawiać.

Po lewej i prawej stronie ogniska znajdują się ścieżki. Skręć w prawo (12), a dotrzesz do zniszczonego mostu. Za pomocą z haka z liną przeskoczysz urwisko.

Następnie przyczep się do konara, a potem przejdź po półkach skalnych na drugą stronę (13).

Musisz to wykonać szybko i sprawnie, aby nie zamarznąć, zanim dotrzesz do piątego ogniska (14), które tym razem musisz rozpalić.

Za ogniskiem znajdują się gałęzie i półki skalne (15), po których wespniesz się na szczyt wzgórza. Tam odnajdziesz kolejne, szóste ognisko, które, tak jak poprzednie, trzeba rozpalić.

Odnajdź ścieżkę między skałami i wespnij po skałach (16) na szczyt. W trakcie spinaczki, będziesz musiał podciągnąć się na linie. Na wyżej położonej półce, czeka cię spotkanie z niedźwiedziem. Ze względu na miejsce, walka ze zwierzęciem jest utrudniona, więc omiń niedźwiedzia i skup się na dalszej wspinaczce, nie masz bowiem czasu do stracenia.

W końcu dotrzesz na szczyt góry Jogaku, na której znajduje się dojo. W tym miejscu jesteś już bezpieczny i nie musisz obawiać się, że Jin zamarznie. Wejdź do budynku, w którym zastaniesz Bettomaru. Po zakończeniu rozmowy wejdź na arenę walki i podnieś kamień (17). Następnie podejdź do Bettomaru i stań do walki.

Bettomaru nie jest trudnym przeciwnikiem do pokonania. Musisz przede wszystkim uważać na jego ogniste ataki. Gdy zabierzesz mu - mniej więcej - połowę paska życia możesz skorzystać ze specjalnej umiejętności - podpalenia katany - którą od teraz będziesz mógł używać podczas walk. Wciśnij R1, kiedy pojawi się komunikat, aby twój miecz zapłonął - wówczas dobij przeciwnika zadając mu serię uderzeń.

Z racji faktu, że Bettomaru nie jest twoim prawdziwym wrogiem, nie zginie z twojej ręki. Starcie zakończy się, gdy pasek życia bossa będzie miał minimalny stan.

Podejdź do schodów, które prowadzą w dół góry, aby wydostać się z tej lokacji. Aby zakończyć zadanie, porozmawiaj z mnichem, który przebywa u stóp góry Jogaku. W ten sposób zakończysz zadania Niegasnący płomień.

Sprawdź, czy odnalazłeś wszystkie Mityczne opowieści w Ghost of Tsushima.

Spis treści: Ghost of Tsushima - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Ghost of Tsushima - Duch zemsty Yarikawy

O autorze

Awatar Marcin Dolata

Marcin Dolata

Senior Guide Writer

Marcin zajmuje się w Eurogamer.pl tworzeniem poradników. Pierwsze gry uruchamiał spod DOS-a na monochromatycznym monitorze. Świetnie bawi się grając zarówno na PC, jak i konsoli.

Komentarze