Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Baldur's Gate 3 - Zaginiona przesyłka

Poboczne zadanie pierwszego rozdziału, pomoc szmuglerom.

Zaginiona przesyłka to jedno z zadań pobocznych, których podjąć możesz się w trakcie rozdziału 1 w Baldur's Gate 3. W trakcie tej misji znajdziesz resztki karawany zniszczonej przez gnolle, by finalnie trafić do kryjówki Zhentarimów.

Zadanie Zaginiona przesyłka rozpocząć możesz na kilka sposobów. Najprostszym jest dotarcie do stada hien (1), które znajduje się w północnej części mapy (2). Na miejscu rozpocznie się dyskusja, po której czeka cię walka z hienami. Warto wybić je jak najszybciej, gdyż w momencie swojej tury zmienią się w gnolle, będące znacznie mocniejszymi przeciwnikami.

Po wybiciu wszystkich przeciwników podejdź do zwłok agenta karawany (3), gdzie znajdziesz zlecenie (4). Przeczytaj notkę, by rozpocząć misję Zaginiona przesyłka.

Z tego miejsca skieruj się prosto na północ - po drodze czeka cię kilka starć z małymi grupami gnolli. Po krótkim czasie trafisz na dużą grupę tych stworów, którym przewodzi gnollica watażka, Flind (5). Mimo, że z Flind poprowadzisz krótką dyskusję, nie obędzie się bez walki - musisz wybić wszystkie gnolle w tej okolicy.

Nie pchaj się zanadto do przodu - poczekaj, aż wrogowie sami do ciebie przyjdą i skup całą uwagę na Flind. Dzięki temu wykorzystasz też fakt, że od północnej strony gnolle atakowane będą przez Zhentarimów, z którymi musisz spotkać się w ramach tego zadania.

Wybij wszystkie stwory, pozbieraj upuszczone przedmioty i kontynuuj marsz na północ, gdzie automatycznie rozpocznie się rozmowa. Pilnuj, by podczas rozmowy nie wybierać agresywnych kwestii dialogowych - jak [Zastraszenie] Nie oczekuje gościnności, tylko złota. (6).

Z tymi postaciami nie opłaca ci się tutaj walczyć - szczególnie nie w tym momencie - uważaj więc na wybierane kwestie dialogowe. W trakcie rozmowy poznasz hasło - „mały wąż, długi cień” - które niebawem ci się przyda.

Uwaga - w jaskini na północ od miejsca, w którym była Flind, znajdziesz Pancerną skrzynię karawany (7). Jeśli się do niej włamiesz, wewnątrz znajdziesz Żelazną manierkę (8). Aktywowanie tego przedmiotu sprawi, że w pobliżu pojawi się Spektator. Jest to najtrudniejszy przeciwnik, z którym przyjdzie ci się zmierzyć w czasie wczesnego dostępu - upewnij się, że jesteś gotowy na tę walkę.

Skieruj się teraz na północny-zachód (9). Nieopodal tego miejsca wykonywał będziesz zadania Na ratunek Wielkiemu Księciu i Uwięziony elf. We wskazanym miejscu znajdziesz niewielki budynek (10).

Wejdź do środka i rozpocznij rozmowę ze znajdującym się tam mężczyzną. Wybierz opcję dialogową Wypowiedz hasło Rugana: „Mały wąż, długi cień” (11) by dowiedzieć się o tajnym przejściu do kryjówki Zhentarimów.

Wejście znajduje się w tym samym budynku. Jest to właz (12) w podłodze - by go zobaczyć, konieczne może być obrócenie kamery, gdyż znajduje się pomiędzy regałami. W nowej lokacji zejdź na dół i wejdź w interakcję z szafą (13), za którą jest ukryte przejście.

Miń runę teleportacyjną, by aktywować krótką scenkę przerywnikową, podczas której poznasz Zarys, przywódczynię tego miejsca. Po rozmowie podążaj jedyną dostępną ścieżką, by trafić do obozu Zhentarimów.

Nie ma póki co sensu rozmawiać z nikim, nawet z handlarzami, gdyż nie będą oni chętni do pomocy póki nie rozmówisz się z ich przywódczynią. Wdrap się po drabinie (14) na górę i ponownie wejdź w interakcję z Zarys (15).

Po krótkiej rozmowie otrzymasz symboliczną nagrodę, a pozostałe postacie nieco się otworzą - w przypadku handlarza możesz liczyć też na bardziej egzotyczne towary. Tym samym zadanie to zostanie zakończone.

Następnie: Baldur's Gate 3 - Na ratunek bardowi

Spis treści: Baldur's Gate 3 - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Baldur's Gate 3 - Uciekający diabeł

Komentarze