Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Baldur's Gate 3 bez pełnych recenzji przed premierą? Może zabraknąć czasu

Chyba że ktoś przez kilka dni będzie grał 24 godziny na dobę.

Baldur's Gate 3 to jedna z najbardziej wyczekiwanych produkcji ostatnich lat. Oficjalna kontynuacja kultowego RPG już wkrótce trafi do sprzedaży, ale wygląda na to, że recenzenci nie będą mieli wiele czasu na zapoznanie się z pełną produkcją.

Recenzje publikowane przed premierą gry są ważne, ponieważ pomagają nam podjąć decyzję o zakupie i nie wpaść na minę w postaci niedopracowanego czy zwyczajnie miernego produktu, za który przecież trzeba całkiem sporo zapłacić. Dlatego istotne jest, aby osoby zajmujące się ocenianiem gier miały do nich dostęp na tyle wcześnie, by zdążyły przynajmniej ukończyć dany tytuł, co może być problemem w przypadku Baldur's Gate 3.

„Larian Studios przekazało mi, że kody recenzenckie Baldur's Gate 3 nie zostaną udostępnione przed 28 lipca, czyli zaledwie sześć dni przed premierą, aby twórcy mieli »więcej czasu na pełne zakończenie pracy«. Nie oczekujcie więc żadnych kompleksowych recenzji przed premierą gry!” - napisał na swoim Twitterze dziennikarz Jason Schreier z redakcji Bloomberga.

Ze słów Schreiera wynika, że dziennikarze będą mieli zaledwie 6 dni na zapoznanie się z pełną wersją Baldur's Gate 3 i napisanie recenzji, co w przypadku tak masywnej i ambitnej produkcji może nie wystarczyć, by ukończyć ją na czas premiery. Mówimy o grze, której typowe przejście zajmuje około 100 godzin, co oznacza, że recenzent musiałby grać ponad 4 dni bez żadnych przerw na sen lub ponad 8 dni w 12-godzinnych sesjach, na co raczej mało kto się zdecyduje.

Oznacza to, że większość recenzji Baldur's Gate 3, jakie pojawią się w okolicach premiery, będzie oparta o wrażenia z tylko części przygody, a nie ukończonej produkcji. Należy spodziewać się wielu tekstów w rodzaju pierwszych wrażeń lub „recenzji w budowie”. Z jednej strony można zrozumieć, że twórcy potrzebują jak najwięcej czasu na dopracowanie swojego dzieła, ale w przypadku tak ogromnych i złożonych gier przydałoby się więcej czasu na przygotowanie opinii.

Read this next