Picture of Simon Parkin

Simon Parkin

Autor

Simon Parkin is an award-winning writer and journalist from England, a regular contributor to The New Yorker, The Guardian and a variety of other publications.

Featured articles

ArtykułW trasie z Hideo Kojimą

Przy zakładaniu nowego studia najważniejsza jest kuchnia.

ArtykułKeiji Inafune: najostrzejszy krytyk gier wideo

„Może będę robił gry do śmierci.”

Artykuł„Niemal pewna porażka” - jak studio Monolith uratowało Mordor

O problemach i sukcesie Śródziemie: Cień Mordoru.

ArtykułGdy zacierają się granice: Czy twórcy z YouTube łamią prawo?

Od zakamuflowanej reklamy po płatną promocję - Simon Parkin bada etyczne i prawne aspekty pracy gwiazdorów YouTube.

John „TotalBuscuit” Bain pierwszą propozycję stworzenia programu sponsorowanego otrzymał w 2010 r. - Pewien wydawca zaproponował mi przygotowanie materiału o jednej z jego gier - opowiada Bain. - W zamian za wynagrodzenie miałem nie krytykować gry.

25 stycznia 2007 roku był naprawdę zimnym dniem, i to nawet wedle srogich standardów bostońskiej zimy. Tego ranka dwunastka starszych deweloperów zaangażowanych w pracę nad tonącym w kłopotach BioShockiem, bez większego entuzjazmu wkroczyła do tajnego pokoiku w samym środku miasta i skupiła wzrok na pomieszczeniu za lustrem fenickim. Gdy do przyległego pokoju weszła gromadka nieznajomych - całkowicie nieświadomych, że są obserwowani - członkowie Irrational Games umilkli. Po pięciu latach mozolnej pracy i odrzuceniu koncepcji opuszczonej stacji kosmicznej, opanowanej przez kosmiczne węgorze, na rzecz umiejscowionego w morskich głębinach utopijnego miasta, deweloperzy mieli wreszcie dowiedzieć się, czy cały wysiłek i praca do późna po siedem dni w tygodniu były tego warte.

ArtykułTrudna droga Dark Souls 2

Rozmowa przy ognisku z Yui Tanimurą.

Yui Tanimura ma dyplom w dziedzinie psychologii, co - biorąc pod uwagę jego dziecięce marzenia o zostaniu profesjonalnym baseballistą - można odebrać jako porażkę. Wydaje się, że takie wykształcenie jest nieistotne z punktu widzenia dalszej kariery w branży gier. Okazuje się jednak, że bardzo pomogło podczas prac na sequelem Dark Souls - niespodziewanego hitu z 2011 roku.

ArtykułJak gry wideo wspierają przemysł zbrojeniowy

Od marketingu broni skierowanego ku młodym ludziom do sprzedaży lukratywnych licencji. Badamy handel wirtualną bronią.

Przedstawiciele amerykańskiej firmy cukierniczej Victoria Sweets twierdzą, że wynaleźli cukierek-papierosa. Cienka, czekoladowa rurka zawinięta w jadalny papier i zaprojektowana tak, by do złudzenia przypominać fajkę, zadebiutowała w 1915 roku i szybko stała się ulubionym akcesorium dzieci chcących pobawić się w dorosłych. Hollywoodzka gwiazda, GI Joe, kapitan drużyny - cukierek dawał dzieciom szansę wypróbowania przedmiotu, będącego atrybutem dorosłości.

ArtykułMężczyzna, który ujawnił największy seksskandal w historii gier wideo

Kto rozlał Gorącą Kawę? Czyli rzecz o Hot Coffee.

Nie po raz pierwszy tego miesiąca Patrick Wildenborg był zdezorientowany. Miał w domu jednoroczne dziecko, więc dobrze znane było mu uczucie budzenia się z głębokiego snu przy hałaśliwych dźwiękach. Ale ta pobudka była inna. Nie była spowodowana płaczem niemowlaka, lecz histerycznym dzwonieniem telefonu w samym środku nocy. Z wciąż zamkniętymi oczami Wildenborg podniósł słuchawkę.