Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Armored Core 6 dostanie ray tracing tylko w jednym miejscu

Podano także docelowe rozdzielczości i wartości FPS.

Bandai Namco opublikowało szczegóły techniczne Armored Core 6, z których dowiadujemy się wszystkiego o rozdzielczości i liczbie klatek na sekundę na poszczególnych konsolach. Wygląda jednak na to, że ray tracing będzie mocno ograniczony i nie zobaczymy go podczas właściwej rozgrywki.

Premiera Armored Core 6 już w najbliższy piątek, a więc najwyższa już pora, aby ujawniono, na czym zagramy w najwyższych rozdzielczościach oraz z największą liczbą klatek na sekundę. W opublikowanych przez wydawcę gry informacjach nie znajdziemy zaskoczeń - najlepszych efektów możemy spodziewać się na PC, PS5 i Xbox Series X. Najwyraźniej śledzenie promieni zobaczymy tylko w garażu, a nie w trakcie właściwej zabawy.

Warto też zwrócić uwagę, że zarówno rozdzielczości jak i liczba FPS opisana jest jako wartość maksymalną, w którą celują twórcy, a nie jako wartość typową dla rozgrywki, co może być martwiące. Zastanawiający jest także brak wsparcia HDR na najnowszych konsolach Microsoftu, choć poprzednia generacja - Xbox One S i X - takie wsparcie otrzymały.

PS4 PS4 Pro PS5 Xbox One /S Xbox One X Xbox Series S Xbox Series X PC
Maks. rozdzielczość 1080p 1800p 2160p (4K) 900p 2160p (4K) 1440p 2160p (4K) 2160p (4K)
Maks. FPS 30 30 60 30 30 60 60 120
HDR Tak Brak Brak Tylko Xbox One S Tak Brak Brak Brak
Ray tracing Brak Brak Tylko w garażu Brak Brak Tylko w garażu Tylko w garażu Tylko w garażu
Ultraszerokie monitory Nie Nie Nie Nie Nie Nie Nie Tak

Podanie docelowych - a nie typowych - wartości rozdzielczości i liczby klatek na sekundę może budzić pewne obawy o spadki płynności lub częste wahania jakości obrazu. Nie możemy jednak wykluczyć, że problemy tego typu mogą pojawiać się tylko sporadycznie, a wydawca po prostu zabezpiecza się w ten sposób przed ewentualnymi skargami na niezgodność deklarowanych wartości ze stanem faktycznym.

Mając jednak na uwadze to, że Armored Core 6 powstaje na tym samym silniku, co Elden Ring oraz to, jak ostatnia produkcja FormSoftware działa nawet na najnowszych konsolach, pewne obawy mogą być uzasadnione. Szkoda też, że twórcy nie pokusili się o udostępnienie opcji włączenia pełnego ray tracingu na PC, co wydaje się dość dziwną decyzją.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Armored Core VI: Fires of Rubicon

PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S, PC

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Marek Makuła

Marek Makuła

News & Content Writer

Marek to miłośnik modów, kawy i jezior. Jego serce bije w 32 bitach. Lubi grać bez minimapy i wspierać fanowskie projekty.
Komentarze