Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Ara: History Untold to Cywilizacja bez heksów. Rzut oka za kulisy prac

Premiera jesienią.

Jednym z ważniejszych elementów prezentacji Ara: History Untold na Developer_Direct 2024 okazał się fakt, że odpowiedzialne za prace studio Oxide Games ma w biurze ponad setkę instrumentów muzycznych.

Opisywana produkcja to strategia w stylu Cywilizacji, z akcją umieszoną w „żywym świecie”, czyli na proceduralnie generowanej, alternatywnej wersji Ziemi. Pewną innowacją może być fakt, że teren nie jest podzielony na heksy, lecz na regiony - bardziej w stylu gier firmy Paradox.

Kluczem do zwycięstwa będą punkty Prestiżu, które zdobędziemy na przeróżne sposoby: przez sztukę, budowanie monumentów, walkę, naukę i tak dalej. Brzmi znajomo.

Cover image for YouTube videoAra History Untold NEW Gameplay 2024

Cechą wyróżniającą na tle innych tytułów 4X będzie także system rzemiosła. Za pomocą pozyskiwanych surowców będziemy mogli budować kolejne poziomy technologii. Dla przykładu, żelazo na nam miecze - i tak dalej.

Deweloperzy Ara: History Untold szykują również interesującą mechanikę jednoczesnego rozgrywania tur, by uczestnicy zabawy po wykonaniu swoich akcji nie musieli zbyt długo czekać na powrót do rozgrywki.

Do tego inne elementy dobrze znane z serii Cywilizacja i pokrewnych gier, jak liderzy o określonych umiejętnościach specjalnych oraz dzikie zwierzęta - w stylu barbarzyńców, stanowiące „pasywne” zagrożenie.

Premiera jesienią obecnego roku, na PC i PC Game Pass. Nie podano konkretnego terminu.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Ara: History Untold

Xbox Series X/S, PC

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie zajmuje się głównie wiadomościami i tłumaczeniami Digital Foundry.

Komentarze