Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Angry Birds zniknie ze sklepów, bo jest... zbyt popularne

Wpływa niekorzystanie na inne gry.

Firma Rovio zamierza usunąć klasyczną wersję Angry Birds z Google Play i zmienić tytuł na App Store, ponieważ popularność gry wpływa niekorzystanie na zainteresowanie innymi produkcjami studia.

Nie jest to pierwsze posunięcie tego typu. Już w 2019 roku z systemów dystrybucji cyfrowej wykasowano część aplikacji z rozgniewanymi ptakami, w tym właśnie oryginał z 2009 roku. Jak wtedy tłumaczono, wszystko to „w ramach testów”.

Pierwowzór wrócił w kwietniu 2022 roku, pod nazwą Rovio Classics: Angry Birds. Teraz ponownie zniknie, ponieważ wpływa negatywnie na inne tytuły Rovio. Wersja iOS zmieni tytuł na Red’s First Flight. W tym przypadku cel jest identyczny: odciągnięcie uwagi i sprawienie, by w wyszukiwarce pod frazą „Angry Birds” pojawiły się inne pozycje.

„Przyjrzeliśmy się biznesowemu przypadkowi Rovio Classics: Angry Birds i ze względu na wpływ tytułu na nasze szersze portfolio zdecydowaliśmy się usunąć go z Google Play Store w czwartek, 23 lutego” - napisano w komunikacie. „Dodatkowo, w App Store gra zmieni nazwę na Red’s First Flight”.

Jeśli zdążymy pobrać grę do jutra, ta pozostanie dostępna na naszych urządzeniach. Rozumiemy, że to smutne wieści dla wielu fanów, a także dla zespołu odpowiedzialnego za Rovio Classics: Angry Birds. Jesteśmy wdzięczni fanom, którzy cenią cykl od samego początku”.

Rovio dodaje, że tacy miłośnicy mogą zainteresować się innymi odsłonami: Angry Birds 2, Angry Birds Friends czy Angry Birds Journey. Nie trzeba zapewne dodawać, że trzy wymienione pozycje są darmowe i wspierane transakcjami cyfrowymi, więc generują zapewne więcej przychodów niż oryginał, kupowany w całości z góry, za 1 dolara.

Read this next