Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Alan Wake Remastered - Odcinek 3 Okup: Uciekinier

Uciekamy przed pościgiem policji.

Trzeci odcinek gry Alan Wake Remastered rozpoczynamy od spotkania z Rose. Po nieoczekiwanym zwrocie akcji, główny bohater będzie zmuszony do ucieczki w kierunku stacji radiowej.

Odcinek startujemy na campingu szukając kelnerki imieniem Rose. Idź za kierownikiem obiektu - Randolphem (1) - który poprowadzi do domu dziewczyny. Zapukaj do drzwi (2) i wejdź do środka. Po przerywniku, wyjdź z domku i wróć tą samą trasą do bramy wjazdowej campingu.

Gdy odzyskasz kontrolę nad bohaterem, biegnij do wąwozu (3) i skręć w lewą stronę. Nie zatrzymuj się i nie zbaczaj ze ścieżki. Przebiegnij pod drewnianym mostem (4). W momencie, gdy dotrzesz do skalnej ściany, wespnij się po głazie (5) obrośniętym mchem i kontynuuj ucieczkę leśną ścieżką.

Biegnąc dalej, miniesz koziołkujący radiowóz (6). Kieruj się w stronę latarni (7), która wskazuje górską ścieżkę nad urwiskiem. W dole usłyszysz policjantów. Idąc dalej trafisz na drewniany pomost (8).

Natrafisz na jeszcze jeden zniszczony samochód policyjny (9). Gdy będziesz wyżej, zostaniesz zaatakowany przez helikopter (10). Nie idź dalej, tylko schowaj się za skałami i czekaj, aż drapieżne ptaki odpędzą go. Wtedy możesz ruszyć dalej, w kierunku platformy widokowej (11). Pod nią znajduje się ogrodzenie z uchyloną bramką (12), przez którą idź dalej.

Natrafisz na mroczną bramę (13), która zablokuje dalszą wędrówkę. Udaj się w lewo i wejdź na wzniesienie. Uruchom generator prądu i skieruj światło reflektora (14) na bramę, która pod wpływem blasku ulegnie zniszczeniu.

Nieco dalej czeka kolejna bramka do zniszczenia (15). Udaj się do szopy po prawej (16), weź latarkę i za jej pomocą zniszcz przeszkodę. Wkrótce natrafisz na radiowóz (17), z którego wysypią się granaty błyskowe (18). Używając ich, wyeliminuj wrogów w okolicy. Pamiętaj, że granaty działają z dużą siłą oraz opóźnieniem, więc oddal się od nich przed eksplozją.

Kontynuuj ucieczkę przez las. Aby nie stracić orientacji, wykorzystuj minimapę oraz poszukuj jasnych punktów w oddali. Najpierw przejdziesz przez drewniany pomost (19). Potem dotrzesz do radiowozu (20), zza którego wyłoni się paru przeciwników. Natomiast czerwony, neonowy znak (21) wskaże drogę do rozgłośni radiowej.

Oczyść okolicę z przeciwników i przejdź przez bramkę (22) po prawej stronie. Wejdź do środka rozgłośni i skieruj się do studia nagraniowego. Podejdź do drzwi (23), gdy Pat zaprosi bohatera do środka. Po kolejnym przerywniku, rozpocznij bieg w dół zbocza.

W oddali zobaczysz most kolejowy (24), który jest kolejnym celem. Biegnij ścieżką do lasu. Na swojej drodze napotkasz miejsce z generatorem podświetlonym na zielono oraz domek (25), w którym znajdziesz zapasy. Zachowaj czujność - gdy tylko wejdziesz do środka, z kilku stron zaatakują przeciwnicy.

Wychodząc z lasu, zobaczysz linię kolejową (26). Podążaj nieustannie ścieżką. Dojdziesz do rozwidlenia przy powalonym drzewie (27). Zanim skierujesz się w prawo, w stronę mostu, idź do domku po lewej, aby wejść w posiadanie rakietnicy, która bardzo przyda się pod koniec misji.

Czas przejść przez most (28). Wejdź na niego po drabince, do której prowadzi ścieżka nad brzegiem rzeki. Idź na drugi koniec przeprawy. Zostaniesz tam zaatakowany przez latające przedmioty. Wykorzystaj światło, aby zniszczyć metalowe elementy po lewej stronie i otworzyć sobie dalszą drogę.

Podążaj nabrzeżem, aż natrafisz na drabinkę (29). Na górze znajdziesz mocniejszą latarkę (30), która po prostu działa nieco dłużej. Skieruj się na pobliski plac i idź w lewo. Tam znajdziesz bramę i jej sterownik. Uruchom urządzenie, obroń się przed atakiem przeciwników i przejdź przez otwarte przejście.

Teraz przejdź przez magazyn. Najpierw wejdź przez uchylone wrota (31), a potem skieruj się przejściem po lewej (32). Uważaj na przeciwników czających się we wnętrzu. Następnie wejdź po schodach na górę i opuść budynek przez jasne drzwi.

Nadszedł trudniejszy moment. Na dużym placu zmierzysz się z jeżdżącą koparką (33). Najłatwiej można ją wyeliminować przy pomocy rakietnicy. Stosuj uniki, gdy pojazd będzie zbliżać się. Uważaj również na pieszych przeciwników. W pobliżu znajduje się kilka czerwonych skrzynek z zapasami, więc możesz się nimi poratować w chwili kryzysu. Wykorzystaj całe dostępne wyposażenie, aby pokonać ten etap. Po wszystkim, otwórz bramę na drugim końcu placu i wejdź do samochodu (34), co zakończy tę część odcinka.

Następnie: Alan Wake Remastered - Odcinek 3 Okup: Kopalnia

Spis treści: Alan Wake Remastered - Poradnik, Solucja

Poprzednio: Alan Wake Remastered - Odcinek 2 Opętany: powrót do Barry’ego

Read this next