Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Aion - Artysta: rola w drużynie oraz zastosowanie

Dla miłośników sztuki.

Osoby zaznajomione ze sztuką, lub pragnące zgłębić jej tajniki, być może zechcą zostać Artystą. Jest to jedyna klasa w grze, która posiada tylko jedną specjalizację, zatem gracze nie mają zbyt wielkiego wyboru w tej kwestii. Na szczęście to w zupełności wystarczy, bowiem postać ta spełnia kilka różnych ról jednocześnie.

Będąc Artystą poznamy podstawy działania mechaniki czarów naszej przyszłej specjalizacji. Ona z kolei rozwinie wszystkie umiejętności oraz doda od siebie parę niespodzianek.


Bard gra na harfie

Osiągając 10 poziom Artystą, zmieniamy się w Barda, czyli finałową specjalizację tej klasy. Na początku nie odczujemy wielkiej różnicy po tej zmianie, bowiem Bard rozwija swoje umiejętności muzycznie powoli. Tak, postać ta opiera się na dźwiękach wydobywanych z harfy, czyli unikalnego instrumentu, pełniącego rolę broni.

Bard jest klasą magiczną, koncentrującą się na zadawaniu obrażeń z dystansu. Łączy przy tym możliwości kilku innych klas, jak Kantor, Czarodziej oraz Zaklinacz. Dlaczego? Z jednej strony ten bohater może leczyć sojuszników, przywracając im punkty życia (stosunkowo mało) oraz punkty many, co jest dość oryginalną mechaniką. Z tego właśnie powodu Bardowie są chętnie widziani w drużynie, jako dodatkowi pomocnicy, którzy trochę poleczą, ale przede wszystkim zapewnią manę.

Dodatkowo, mogą zadać ogromne obrażenia w krótkim czasie. Ich siła porównywalna jest do Czarodziejów, przy czym jest pewna mała różnica. Bardowie opierają się w całości na Chain Skills, czyli kombinacjach ataków. By ich magia była skuteczna, muszą doprowadzić całą sekwencję do końca. Warto przy tym zaznaczyć, że jedynie początek inkantacji wymaga długiego czasu wywołania, zaś następne czary są natychmiastowe. Sprawia to, że potencjalnie klasa ta może być skuteczniejsza od Czarodziejów.

Kto powiedział, że nie można jednocześnie zabić wrogów i wspierać sojuszników?

Jakby tego było mało, ci muzyczni magowie mają coś z Zaklinaczy. W ich arsenale znajdują się bowiem ciosy osłabiające przeciwników (debuff) lub ograniczające ich możliwość ruchu (CC). W efekcie daje im to sporo możliwości do działania i nie są tak skazani na zależność od innych. Warto dodać, że posiadają umiejętność niszczenia many u przeciwnika. Sprawia to, że w walkach pomiędzy graczami są siłą, z którą trzeba się liczyć.

Jeśli chodzi o ich ekwipunek, Bardowie polegają na szatach, czyli najsłabszym pod względem odporności na obrażenia fizyczne, rodzaju zbroi. Dodatkowo, posiadają stosunkowo niską ilość punktów życia, co czyni ich łatwymi kąskami dla bardziej wytrzymałych klas. Do tego postać ta uzależniona jest od harf, więc nie ma co żonglować ekwipunkiem. Co się zaś dotyczy Manastones, to zależy od roli w drużynie.


Spis treści: Aion - poradnik i najlepsze porady

Następnie: Aion - Inżynier: pistolety a mech

Zobacz także:

- Aion - Bojownik: gra w zwarciu

- Aion - Zwiadowca: łowca i skrytobójca

- Aion - Mag: różnice między zaklinaczem a czarodziejem

- Aion - Kapłan: wszystko o pomocnikach


Niemniej przyjęło się, że Bardowie są magicznymi DPS-ami, dlatego powinni koncentrować się na zwiększeniu siły ataków magicznych oraz jej celności. Co się zaś tyczy ekwipunku, do 65 poziomu korzystamy z uzbrojenia zapewnianego przez misje, monety oraz kampanie. Dalej warto zaopatrzyć się w zbroje za Ancient Coins oraz (jeśli jesteśmy zainteresowani PvP) w abyssowy ekwipunek.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule
Powiązane tematy
PC
O autorze

Patryk Manelski

Contributor

Komentarze