Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Zwolnienia w Codemasters. EA zarządziło restrukturyzację u twórców ściganek

Wydawca opublikował oświadczenie.

Brytyjskie studio Codemasters, znane między innymi z licznych gier wyścigowych z serii F1, Grid oraz DiRT, także mierzy się z falą zwolnień. EA, będące od pewnego czasu właścicielem firmy, potwierdziło zarządzoną restrukturyzację w szeregach dewelopera.

Nasz biznes nieustannie się zmienia, ponieważ staramy się dostarczyć niesamowite gry i usługi, aby nasi gracze czuli się zaangażowani, zainspirowani i połączeni w wielką społeczność” - przekazał rzecznik EA w oświadczeniu dla serwisu IGN. „Czasami wymaga to od firmy wprowadzenia zmian organizacyjnych na małą skalę, które dostosują nasze zespoły i zasoby do zmieniających się potrzeb i priorytetów biznesowych. Nadal ściśle współpracujemy z osobami, których dotkną te zmiany, zapewniając im odpowiednie wsparcie”.

Nie ujawniono niestety, jaką dokładnie część załogi dotknęły zwolnienia. Nie jest to także pierwsza zmiana struktury w szeregach Codemasters od momentu przejęcia studia dwa lata temu. W zeszłym roku oddział studia zlokalizowany w Cheashire został połączony z mieszczącym się w Guildford Criterion Games, czyli twórcami Burnouta oraz Need For Speed.

Z kolei Główny zespół Codemasters w Birmingham miał co prawda - według słów szefa EA Andrew Wilsona - zachować sporą autonomię i unikalnych charakter, to ostatecznie wraz ze Slightly Mad Studios (znanymi z gier Need For Speed Shift i Project Cars) włączono go w szeregi dywizji EA Sports.

Przypomnijmy, że najnowszą grą Codemasters jest opublikowane w listopadzie EA Sports WRC. Jest to pierwsza produkcja studia na licencji rajdowych mistrzostw świata od czasu Colin McRae Rally 3 z 2002 roku. Jak możemy się dowiedzieć z agregatora Metacritic, tytuł spotkał się z ciepłym przyjęciem recenzentów, zależnie od platformy otrzymując średnią ocen w granicy od 75 do 80 punktów na 100. Gracze podeszli do produkcji z nieco mniejszym entuzjazmem, a noty użytkowników na Steamie są „w większości pozytywne”.

Read this next