Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Xbox chce tworzyć dialogi i postacie z pomocą SI. Ogłoszono nową współpracę

By wspierać deweloperów.

Microsoft ogłosił nawiązanie długoletniej współpracy z firmą Inworld AI, specjalizującą się w rozwijaniu technologii sztucznej inteligencji. Amerykańska korporacja zamierza wykorzystać nowe narzędzia do optymalizowania produkcji gier, głównie przez usprawnianie procesu tworzenia scenariuszy i postaci niezależnych.

Dziś ogłaszamy, że Xbox i Inworld będą wspólnie pracować nad stworzeniem potężnego zestawu narzędzi, który wykorzystają sztuczną inteligencję do wzbogacenia narracji i tworzenia postaci w tworzeniu gier” - napisano w ogłoszeniu na stronie Inworld AI.

Wspólnie dążymy do stworzenia przystępnego i wieloplatformowego zestawu narzędzi sztucznej inteligencji, który pomoże twórcom w projektowaniu dialogów, historii i zadań” - dodaje Haiyan Zhang, dyrektor generalny ds. SI w Xbox.

Jak czytamy dalej, sztuczna inteligencja ma działać w oparciu o efekty pracy projektantów i scenarzystów. W komunikacie niejednokrotnie podkreślono, że mowa o wspieraniu deweloperów, a nie zastąpieniu ich przez SI.

Opcja żywej rozmowy z każdym NPC brzmi całkiem kusząco.

A gdyby można było wykorzystać sztuczną inteligencję do zniwelowania ograniczeń czasowych i zasobów podczas produkcji, aby nie tylko szybciej dostarczać produkty, ale także tworzyć bardziej rozbudowane i wciągające światy i historie? To właśnie idea stojąca za »AI copilot«, które tworzymy wraz z Xbox” - napisano dalej.

Nie jest do końca jasne, w jaki konkretnie sposób SI urozmaici światy stworzone już przez człowieka, ale plany wydają się całkiem ambitne. Nowe technologie mają też umożliwić projektowanie żywszych i sprawniej reagujących na poczynania gracza postaci niezależnych. W te zapowiedzi uwierzyć jest już łatwiej, bo narzędzia Inworld wykorzystano m.in. do stworzenia jednego z najgłośniejszych modów do GTA 5, dzięki któremu gracze mogli osobiście rozmawiać z każdym napotkanym NPC.

Na koniec warto wspomnieć, że podobnymi planami chwalił się m.in. Ubisoft. W produkcji gier francuskiego producenta pomoże narzędzie Ghostwriter, usprawniające proces pisania dialogów dla postaci pobocznych.

Read this next