Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Twórcy Patapon szykują „duchowego następcę” rytmicznej gry

Ratatan będzie zawierać elementy rougelike.

Zespół stojący za Patapon - kultową grą rytmiczną z PlayStation Portable - ogłosił prace nad Ratatan, czyli duchowym następcą gry, a pod koniec miesiąca zostanie uruchomiona kampania crowdfundingowa na platformie Kickstarter. Jednocześnie deweloperzy przyznali w wywiadzie, że nie wykluczają współpracy z Sony nad stworzeniem sequela Patapon.

Jak informuje serwis VGC, którego redakcja miała też okazję rozmawiać z twórcami, Ratatan ma być dostosowane do współczesnych trendów i zawierać między innymi elementy rougelike. „Trzy główne założenia gry to ponad 100 uroczych postaci walczących na ekranie, bitwy dla jednocześnie czterech graczy oraz więcej elementów przygody i mechanik rougelike, niż zawierało Patapon” - przyznał producent Pazuto Sakajiri. Kampania crowdfundingowa w serwisie Kickstarter rozpocznie się 31 lipca.

Patapon było naprawdę unikalnym doświadczeniem w okresie premiery i odzwierciedlało ówczesne środowisko deweloperskie. Chcieliśmy stworzyć podobną grę, ale dla współczesnych czasów” - tłumaczy projektant Patapon Hiroyuki Kotani. „Być może stworzymy w przyszłości sequel Patapon, ale na razie chcieliśmy stworzyć naprawdę swoją grę, w naszym własnym stylu, z konkretnymi rodzajami rozgrywki. Jeśli będzie szansa porozmawiać później z Sony o sequelu Patapon, to chętnie się za to zabierzemy”.

Chociaż Sony Japan Studio, które odpowiadało za stworzenie Patapon, zostało zamknięte w 2021 roku, to deweloperzy nie czują urazy do Sony za podjęcie takiej decyzji. „PlayStation wciąż oferuje mnóstwo wsparcia deweloperom w Japonii. Jest mnóstwo gier Sony wydanych dla światowego odbiorcy, ale są też deweloperzy jak Capcom, skupiający się na rodzimym rynku. Cieszę się, że oba te podejścia współistnieją”.

Przypomnijmy, że pierwsza odsłona Patapon zadebiutowała na PSP w 2007 roku. Tytuł stanowi unikalne połączenie gry strategicznej oraz rytmicznej. Wcielamy się w dowódcę plemienia tytułowych istot, a naszym zadaniem jest wygrywać na bębnach różne rytmy, instruujące tym samym wojowników do marszu naprzód, ataku, obrony lub wycofania się. Tytuł zebrał bardzo pozytywne opinie wśród graczy i krytyków, dzięki czemu doczekał się dwóch sequeli w 2008 i 2011 roku.

Read this next