Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Twórcy Diablo 4 o sezonach i przepustkach sezonowych

Trochę Diablo 3, trochę Destiny 2.

Diablo 4 idzie z duchem czasu i wprowadza przepustki sezonowe. Wrócą też sezony, znane już z Diablo 3. Wszystko to znane już informacje, lecz teraz deweloperzy opisali te elementy w szczegółach.

Najważniejsze na początek. Season passy będą trzy: darmowy, płatny (za 1 tysiąc sztuk platyny, czyli równowartość około 43 zł) oraz przyśpieszony, pozwalający błyskawicznie zdobyć 20 poziomów przepustki i emotkę Skrzydła Stworzyciela (za 2,8 tys. platyny - ok. 113 zł).

Obecne plany zakładają, że sezony - a więc także season passy - będą w roku cztery, wydawane kwartalnie. Pierwszy powinien zadebiutować w drugiej połowie lipca, więc gracze będą mieli sporo czasu na „normalne” przejście kampanii i sprawdzenie innych treści, ponieważ gra ukaże się 6 czerwca.

Ekran karnetu sezonowego

Każdy karnet bojowy zaoferuje 27 darmowych rang oraz 63 rangi premium. Te darmowe zapewnią elementy kosmetyczne oraz rozżarzony popiół za zabijanie demonów. Rozżarzony popiół to zasób, za który nabędziemy błogosławieństwa sezonowe, zapewniające premie do doświadczenia, złota lub oboli. Gracze mogą aktywować więcej niż jedno błogosławieństwo i będą mogli je rozbudowywać.

Twórcy gęsto zapewniali podczas wczorajszej transmisji na żywo, że żadne płacenie za wzmocnienie postaci nie będzie możliwe. Rozżarzony popiół brzmi właśnie jak taka mechanika, ale punkty te zdobywamy wyłącznie za normalne granie i nawet „przeskakiwanie” poziomów w karnecie premium w niczym tu nie pomoże.

Jeśli o płatnym karnecie mowa, ten nie zapewni wzmocnień w grze - odblokowuje jedynie rangi, które zapewniają kolejne elementy ozdobne oraz platynową walutę. Platynę można wydawać w sklepie, by zakupić nowe przedmioty kosmetyczne. Co ważne, walutę można również zachować, by kupić później kolejne karnety bojowe.

Ekran celów sezonowych

Same sezony przypominają nieco to, co widzieliśmy już w Diablo 3. Otrzymamy kartę z postępami sezonowymi, czyli celami, które powinniśmy wypełnić, jak ukończenie jakiegoś podziemia czy też wykonanie wydarzenia specjalnego. Wykonanie wszystkich celów w danym rozdziale zapewni nagrody sezonowe, jak materiały rzemieślnicze czy legendarne aspekty do Kodeksu Potęgi.

Co interesujące, sezony będą budowane wokół określonych tematów przewodnich, służąc także do rozszerzenia warstwy fabularnej. W planach na dalszą przyszłość są także większe, płatne rozszerzenia, choć nie jest obecnie jasne, czy te ukażą się co roku. Podejście przypomina nieco Destiny 2.

- To nie tak, że wszystko to ukradliśmy, ale myślę, że Destiny 2 jest świetną inspiracją, na którą warto spojrzeć - przyznał menedżer marki Diablo, Rod Fergusson, w rozmowie z serwisem Forbes. - Odnieśli sukces. Mają na przykład Season of Defiance, z własnym tematem przewodnim oraz swego rodzaju narracyjnym opakowaniem, zapewniającym także kontekst dla nowych mechanik. Na takim czymś się skupiamy: co będzie sezonowym tematem przewodnim i jak to wszystko przekazać?


Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?

Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.

Pobierz darmowy fragment i zamów książkę „Legendy gier wideo” w przedsprzedaży »

Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.

Dowiedz się więcej teraz »

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

O autorze
Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie zajmuje się głównie wiadomościami i tłumaczeniami Digital Foundry.
Komentarze