Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Twórca Cyberpunk 2077 wyjaśnia, dlaczego NPC w grze są "głupi"

Choć nie udziela odpowiedzi, której oczekuje społeczność.
  • Paweł Sasko odniósł się do krytyki NPC
  • Twierdzi, że zachowanie wrogów jest intencjonalne
  • Społeczność uważa, że deweloper nie rozumie istoty problemu

Podczas niedawnego streamu z Cyberpunk 2077, Paweł Sasko, główny projektant zadań w grze, odpowiedział na zarzuty społeczności, że sztuczna inteligencja w najnowszej produkcji CD Projekt Red nie jest na zadowalającym poziomie. Według dewelopera, to celowy zabieg.

- Wiem, że nasi gracze pytają czasem, czemu SI [w Cyberpunk 2077 - red.] jest tak głupie (...). SI wie, gdzie jesteście. SI mogłoby was znaleźć. SI mogłoby zrobić wiele różnych rzeczy. Problem jest taki, że uczyniłoby to grę niesamowicie niesprawiedliwą i niesamowicie trudną - tłumaczył Sasko podczas transmisji, na której gościł też Miles Tost, starszy projektant poziomów.

- Nie staramy się uczynić SI mądrym. Staramy się sprawić, by SI zachowywało się jak ludzie, którzy popełniają błędy i błędnie osądzają pewne sprawy.

Na poparcie swojej tezy, Paweł Sasko podaje kilka przykładów. Zaznacza między innymi, że jeżeli bohater wdaje się w walkę podczas używania kamuflażu, to NPC będą celować w miejsce, z którego dobiegały strzały - nawet jeśli gracz przemieścił się do innego punktu.

Z kolei jeżeli gracz wyeliminował samotnego wroga w danym miejscu, a potem niezauważony przeszedł do innej lokacji, to nie oczekuje, że SI będzie na tyle mądre, że stwierdzi: „Zabił kogoś tutaj, więc na pewno pobiegł w tamtym kierunku”.

- To wszystko jest intencjonalne - zapewnia Sasko. - SI musi zachowywać się jak człowiek, musi popełniać błędy. W innym przypadku w grę nie dałoby się grać.

W Cyberpunk 2077 wrogowie raczej nie uciekają się do flankowania czy innych zaawansowanych manewrów

Pod materiałem na Reddicie, który zbiera przytoczone powyżej wypowiedzi, gracze stwierdzili, że Sasko najwyraźniej nie rozumie sedna krytyki sztucznej inteligencji NPC w Cyberpunk 2077. W komentarzach zaznaczają, że społeczność narzeka przykładowo na zbyt prymitywne zachowanie przechodniów czy fakt, że funkcjonariusze policji nie potrafią zorganizować pościgu po tym, jak gracz popełni zbrodnię.

Zobacz: Cyberpunk 2077 - Poradnik, Solucja

Należy jednak podkreślić, że Paweł Sasko odpowiadał podczas streamu na konkretne pytanie zadane na czacie - a dotyczyło ono właśnie zachowania NPC podczas walki. Niektórzy internauci twierdzą wręcz, że wypowiedzi dewelopera są wyrwane z kontekstu.

O autorze
Awatar Przemysław Wańtuchowicz

Przemysław Wańtuchowicz

Deputy Editor

Przemek jest z-cą redaktora naczelnego, nadzoruje dział informacyjny oraz wspomaga kierowanie działem poradników.

Komentarze