Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Twórca Baldur's Gate 3 broni Xbox Series S. „Jak niska konfiguracja na PC”

Potrzeba czasu.

Twórcy Baldur's Gate 3 mają problemy z przygotowaniem konwersji na Xbox Series X/S, głównie z powodów wydajności trybu kooperacji na słabszym urządzeniu. Mimo tego szef studia Larian nie widzi w tym czegoś szczególnie nietypowego.

Swena Vincke’a zapytano podczas niedawnej rozmowy, czy jego zdaniem sprzęt z literką „S” w nazwie jest hamulcem dla całej branży gier. Nie ma mowy - zapewnił dyrektor generalny. Ta „platforma jest idealnie normalna”.

- Czy uważam, że wstrzymuje rozwój gier? Ustala po prostu określone parametry, wewnątrz których trzeba się trzymać podczas prac - wyjaśnił. - Taka praca jest wykonalna, ale wymaga po prostu wysiłków. Pomimo rozwoju studia, nie mamy nieskończonych zasobów, więc nie możemy robić wszystkiego jednocześnie.

Dalej w rozmowie ze Skill Up deweloper porównał przenoszenie gry na Xbox Series S do tego samego procesu na Switchu, czy też do prób zapewnienia rozsądnych minimalnych wymagań sprzętowych na PC. W przypadku sprzętu Nintendo udało się wydać już Divinity: Original Sin 2, ale wymagało to właśnie więcej czasu. Tak samo jest teraz z Series S.

- Obecnie skupiamy się w całości na wydaniu wersji PC i PlayStation 5 - mówił Vincke. - Zespół pracuje nad konwersją na Xboksy, dokonuje postępów. Już teraz jest dużo lepiej niż było. Mamy nadzieję, że uda się skończyć w tym roku, ale nie chcę niczego deklarować, ponieważ optymalizacja to irytująca rzecz: wiadomo, gdzie zacząć, ale nie ma pewności, kiedy skończyć.

Brzmi rozsądnie, a większym ograniczeniem w przypadku Baldur's Gate 3 wydaje się więc fakt, że Microsoft wymaga wydawania jednocześnie wersji Series X oraz S. Można wyobrazić sobie sytuację, w której gra jest już dostępna na mocniejszym sprzęcie, podczas gdy deweloperzy dalej pracują nad S.

Pewną nowością dla Larian będzie także Steam Deck. Szef do spraw wydawniczych - Michael Douse - przyznał niedawno, że choć tytuł nie będzie posiadał statusu „zweryfikowanego” na premierę, to twórcy aktywnie pracują, by taki osiągnąć - a gra działa już teraz, choć nie bez problemów.

Read this next