Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Trailer Gothic Remake nie kłamał. Twórcy ujawniają nowe szczegóły

Stary Obóz będzie tak wyglądać.

Twórcy z Alkimia Interactive nagrali podcast, w którym zdradzili garść nowych informacji na temat wyczekiwanego Gothic Remake. Dowiedzieliśmy się m.in. że Stary Obóz będzie wyglądał dokładnie tak, jak w najnowszym zwiastunie.

O grze opowiadał zespół deweloperów z Reinhardem Pollicem i Kai'em Rosenkrantzem (kolejno reżyserem i kompozytorem) na czele. - Stary Obóz wygląda dokładnie tak samo, jak w trailerze - słyszymy już w pierwszych minutach rozmowy. Najwyraźniej nie zabraknie też generowanych losowo wydarzeń (najpewniej w postaci bójek, kradzieży i podobnych).

W ponad 30-minutowej rozmowie padło całkiem sporo informacji i obietnic. Poniżej przedstawiamy te, które wydają się najistotniejsze:

  • każda postać będzie miała unikalny model i twarz. Na ten moment uzbierało się ich już ponad 600
  • zagramy z góry określonym protagonistą. Zabraknie też opcji personalizacji wyglądu
  • mieszkańcy kolonii będą mówić różnymi akcentami, przynajmniej w anglojęzycznej wersji
  • system craftingu (głównie wytwarzania jedzenia) będzie bardziej rozbudowany
  • każdy rodzaj broni będzie miał własne animacje walki. Koniec więc z przecinaniem wrogów młotem i obijaniem po głowie za pomocą miecza
  • wątki przyjaciół Bezimiennego (Diego, Lestera, Miltena i Gorna) zostaną znacznie rozwinięte
  • gracze mogą liczyć na niedoprecyzowane jeszcze wsparcie dla modów
Wspomniany wcześniej zwiastun.

W podcaście zabrakło niestety konkretnych informacji na temat postępów prac. Wedle zapowiedzi Gothic Remake ma zadebiutować w 2024 roku na PC i konsolach PS5 oraz Xbox Series X/S.

Co istotne, studio porzuciło projekt, którego demo udostępniono w 2019 roku. Prace nad Gothic Remake rozpoczęto od podstaw, by - zgodnie ze słowami Rosenkranza - odświeżona odsłona pozostała jak najbardziej wierna oryginałowi.

Read this next