Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

The Binding of Isaac: Rebirth ukaże się na konsole

Zawierać będzie dwa dodatki, kooperację i nowy styl oprawy graficznej.

Edmund McMillen, twórca Super Meat Boy, ogłosił, że jego inna produkcja - The Binding of Isaac, trafi na konsole „pod koniec przyszłego roku (mamy nadzieję)”.

The Binding Isaac: Rebirth zawierać będzie pierwszy dodatek, The Wrath of the Lamb, oraz drugi, zupełnie nowy. Ponadto, gra zyska tryb lokalnej kooperacji, oprawę graficzną w szesnastobitowym stylu oraz wiele innych przedmiotów i pomniejszych ulepszeń. Autor nazywa Rebirth „totalnym remake'iem”.

McMillen nie planował premiery The Binding of Isaac na konsole, po tym, jak napotkał wiele problemów od strony biznesowej podczas prac nad portem Super Meat Boy na Xboksa 360. Teraz wszystkimi formalnościami zajmie się jednak firma Nicalis, która wcześniej zajmowała się między innymi przenoszeniem Cave Story na DSa, 3DSa i Wii.

Obrazek z filmu Indie Game: The Movie, który opowiadał między innymi o McMillenie tworzącym Super Meat Boy

Na jakie platformy dokładnie ukaże się tytuł? - Tego jeszcze dokładnie nie wiem, ale zarówno Sony, jak i Microsoft uważają, że gra idealnie pasuje na PlayStation Network (na PS3 i na PS Vita) i Xbox Live. Myślę, że po zmianie stylu graficznego uda się też przekonać Nintendo, które pierwotnie odrzuciło propozycję wydania The Binding Isaac z powodu kontrowersyjnej zawartości - mówi na swoim blogu McMillen. Twórca wielokrotnie był oskarżany o obrażanie uczyć religijnych swoją produkcją. Istnieje też możliwość portu na urządzenia mobilne. - Nie mam pojęcia, jak sprawdziłoby się sterowanie na iPadzie, bez przycisków, ale jeżeli Nicalis znajdą jakieś dobre rozwiązanie, jestem za - dodaje.

The Binding of Isaac ukazało się na PC w zeszłym roku. Do tej pory sprzedało się ponad milion kopii. Jedna czwarta graczy ze wspomnianego miliona dokupiła później dodatek The Wrath of the Lamb.

Historia skupia się na tytułowym Isaacu. Bóg, jako dowodu wiary, zażądał, aby matka zabiła Isaaca. Chłopiec ucieka jednak do piwnicy. Gra jest strzelanką w 2D, w której przemierzamy losowo generowane podziemia i zbieramy przedmioty.

Komentarze