Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Starfield pomógł pobić rekord nowych abonentów Game Passa

Microsoft podał najnowsze wyniki.

Microsoft podzielił się wynikami za pierwszy kwartał fiskalny obecnego roku, chwaląc się wzrostem przychodów w sferze gier - gdzie pomógł Game Pass - ale spadkami w dziedzinie sprzętu.

Mowa o okresie od początku lipca do końca września. Dział Xbox wygenerował łącznie 3,9 mld dolarów przychodów, co stanowi wzrost o 9 procent w porównaniu z analogicznym okresem poprzedniego roku. To także rekord, jeśli mowa o pierwszym kwartale fiskalnym.

Zapewne nie bez znaczenia jest fakt, że mowa o trzech miesiącach, w których ukazał się oczekiwany Starfield. Wydawca chwalił się już, że w kilka tygodni po debiucie w tytuł zagrało 10 milionów osób, a teraz dyrektor generalny Microsoftu dodał inną ciekawostkę podczas rozmowy z inwestorami. Okazuje się bowiem, że dzień premiery kosmicznej produkcji był rekordowy, jeśli mowa liczbie nowych abonentów usługi Game Pass - ujawnił Satyda Nadella.

Podsumowując, segment „treści i usług” powiększył przychody o 13 procent w opisywanym okresie. Z drugiej strony, choć gra Bethesdy pomogła w tej sferze, to najwidoczniej nie wpłynęła na sprzedaż konsol, ponieważ dział hardware zanotował wyniki słabsze o 7 proc. niż w ubiegłym roku.

Rezultaty oczywiście nie obejmowały jeszcze Activision Blizzard, ale wspomniany Nadella w innym wywiadzie komentował zakończoną transakcję i to, co oznacza dla jego firmy patrząc w przyszłość.

- Nasza firma ma kilka rzeczy, które sięgają daleko wstecz. Jedną z nich są gry. Kiedy myślę o Microsofcie, myślę o narzędziach deweloperskich, autorskim oprogramowaniu i właśnie grach. To trzy rzeczy, którymi zajmujemy się od samego początku - mówił menedżer w rozmowie z MSN.

- Czas przeznaczany na granie rośnie, a obecne pokolenie będzie tylko zwiększać ten wynik. Radykalnie zmienia się sposób tworzenia i wydawania gier. Niezależnie od tego, czy chodzi o urządzenia mobilne, konsole, PC, czy nawet serwery w chmurze. Nie możemy się więc doczekać znacznego powiększenia naszych możliwości, zarówno jako producent, jak i wydawca. Teraz będziemy jednym z największych wydawców, a także firmą, która tworzy platformy dla gier.

Read this next