Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Starfield działa gorzej, im dłużej gramy? Gracze mają teorię

Bethesda potwierdza, że coś jest na rzeczy.

Wygląda na to, że Starfield zachęca graczy do rozpoczęcia Nowej Gry Plus w dosyć nietypowy sposób. Zdaniem internetowych detektywów, w grze obecny jest błąd, który sprawia, że im dłużej gramy, tym więcej napotykamy problemów.

Sprawę opisuję serwis PCGamer, opierając się na śledztwie niejakiego „SpareDifficult9987”. Internauta zasugerował na Reddicie, że jeśli spędzimy w jednej kampanii zbyt dużo czasu (ok. 200 godzin), w końcu zaczniemy mierzyć się z coraz większymi problemami wydajności, na wyrzuceniu gry do pulpitu kończąc.

Winny ma być system, w ramach którego Starfield „śledzi” wszystkie odnalezione przez nas obiekty, takie jak planety, interesujące miejsca, części statku czy wytworzone przedmioty. Każde z nich ma przypisany identyfikator, który powinien zostać po pewnym czasie nadpisany, by uniknąć konfliktów między plikami.

Tak się jednak nie dzieje, przez co tytuł gromadzi masę danych, które po kilkudziesięciu godzinach rozgrywki zaczynają tworzyć problemy. Wtedy jedynym rozwiązaniem pozostaje rozpoczęcie Nowej Gry Plus, czyli wejście do nowego świata „z czystym kontem”. W końcu kłopot jednak powróci i proces trzeba będzie powtórzyć.

Pod wpisem pojawiło się sporo głosów od graczy, którzy dotarli do podobnych wniosków. Do dyskusji dołączył także jeden z pracowników Bethesdy, by potwierdzić, że studio jest świadome problemu i pracuje nad rozwiązaniem.

Zespół zdaje sobie sprawę, że niektórzy gracze doświadczają coraz częstszych awarii i niestabilności w późnej fazie gry” - czytamy. „Sprawa ma nas wysoki priorytet i z przyjemnością informuję, że w następnej aktualizacji, zaplanowanej obecnie na przyszły tydzień, planowana jest poprawka dla Xbox i Microsoft Store, która - mamy nadzieję - rozwiąże ten problem dla wielu z was”.

Nie pozostaję więc nic innego, jak wyczekiwać obiecanych poprawek. Co prawda studio nie potwierdziło, czy teoria okazała się trafiona, ale chyba możemy śmiało założyć, że gracze byli na dobrym tropie.

Read this next