Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

South Park: The Fractured But Whole - interfejs i podstawy walki

Poznaj podstawowe prawa związane z mechaniką toczenia bitew.

Podobnie, jak w pierwszej części cyklu, walka w South Park ma przebieg turowy. Do większości pojedynków wkraczasz z poziomu świata gry, co umożliwia zyskanie przewagi nad przeciwnikiem już na samym początku starcia.

Podczas przemierzania miasteczka wielokrotnie natkniesz się na przeciwników zaczepiających głównego bohatera i jego drużynę. Możesz spróbować ich wyminąć lub zaatakować w pierwszej kolejności. Jeśli chcesz skorzystać z drugiego wariantu, to możesz wypracować kilka rodzajów przewagi.

Rywali możesz zaatakować jako pierwszy i już na starcie zadać im różne obrażenia.

W momencie spotkania przeciwników dobrze jest z bezpiecznej odległości przejść w tryb inspekcji. Dzięki temu szybko zobaczysz moc własnej drużyny (1 na obrazku powyżej) oraz przeciwnika (2 na obrazku powyżej). Moc ta jest zależna przede wszystkim od poziomu doświadczenia, a zwłaszcza używanych przez drużynę artefaktów. Jeśli różnica jest zbyt duża na niekorzyść bohatera, to lepiej takiego starcia unikać.

W przypadku przedstawionym powyżej drużyna bohatera ma sporą przewagę w mocy, dlatego nic nie stoi na przeszkodzie, żeby zaatakować rywali. Możesz zwyczajnie do nich podejść i dać się uderzyć. W tym momencie nie zyskujesz żadnego bonusa, a ponadto to rywale wykonają ruch, jako pierwsi. Co możesz zrobić, aby do tego nie doszło?

Rzucić kapiszonem w wybranego rywala, a jeszcze lepiej w kosz z fajerwerkami (3 na obrazku powyżej), co spowoduje eksplozję i podpalenie przeciwników (kapiszony zdobywasz w zadaniu Kajdany Super-Craiga). Dodatkowo podejść do rywala (4 na obrazku powyżej) i pierdnąć mu w twarz. Dzięki temu podczas starcia będzie osłabiony i co tura będzie tracił część punktów zdrowia. Uderzyć jednego z przeciwników, zanim on to zrobi. Umożliwi to rozpoczęcie wykonanie pierwszego ruchu drużynie bohatera.


Interfejs pola walki

Kiedy dojdzie już do właściwej części starcia zostaniesz przeniesiony na planszę bitwy, gdzie obydwie walczące drużyny staną naprzeciwko siebie.

Najważniejsze informacje na ekranie walki.

Zanim skupimy się na taktycznych aspektach pojedynków warto rzucić okiem na wszelkie informacje, które pojawiają się podczas walki na ekranie.

  • Ekran główny (1 na obrazku powyżej) - w tym miejscu odbywa się główna część walki. To tutaj przemieszczasz bohaterów, wyprowadzasz ataki i patrzysz, jakie ruchy wykonują rywale.
  • Menu ataków i umiejętności (2) - tutaj znajdują się wszystkie rodzaje akcji postaci, którą obecnie kierujesz. Przełączasz się między nimi korzystając z oznaczeń znajdujących się przy ikonach. Z lewej strony zawsze jest wyświetlana supermoc danego bohatera. Jeśli jest na szaro, to oznacza, że nie jest gotowa do użycia (patrz Pasek supermocy - punkt 4). Po wybraniu danej umiejętności nad ikonami pojawi się jej krótki opis. Ponadto pod obrazkami jest na kafelkach zaznaczony zasięg jej oddziaływania (niektóre moce działają na najbliższe pole, inne w całej linii, a jeszcze inne zapewniają efekt obszarowy w różnych płaszczyznach).
  • Kolejka wykonywania ruchów (3) - pokazuje, w jakiej kolejności będą odbywały się ruchy kolejnych postaci, zarówno z drużyny naszej, jak i przeciwnika. Pod każdym portretem jest widoczny poziom życia danej postaci, a na samej ikonie mogą być wyświetlane różne efekty. W naszym przypadku widać, że dwójka rywali jest zamrożona, przez co stracą swoją najbliższą turę.
  • Pasek supermocy (4) - podczas otrzymywania obrażeń oraz prób blokowania ciosów przeciwników na górze ekranu będzie napełniał się specjalny wskaźnik. Kiedy dojdzie do poziomu 100% jeden z bohaterów będzie mógł w dowolnym momencie skorzystać z supermocy (każdy z nich ma inną). Jest to specjalny, bardzo silny atak, z którego warto korzystać, gdy sytuacja staje się niebezpieczna. Po użyciu supermocy pasek należy naładować ponownie, co zwykle zajmuje kilka tur.
  • Anulowanie ruchu (5) - czasami zdarzy się, że oprócz chodzenia po planszy nie będziesz mógł lub chciał wykonać żadnej innej czynności. W takich momentach wystarczy wcisnąć i przytrzymać wskazany klawisz, co od razu zakończy kolejkę danego bohatera.


Powyższe informacje pozwalają zapoznać się z podstawami związanymi z toczeniem pojedynków. Więcej informacji na temat nieco bardziej zaawansowanych taktyk znajduje się na kolejnej stronie poradnika.

O autorze

Awatar Michał Basta

Michał Basta

Senior Guide Writer

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Komentarze

More On South Park: The Fractured but Whole

Najnowsze artykuły