Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

SI stworzyło reklamę pizzerii - wyszedł koszmar

„Jak rodzina, ale z większą ilością sera!”.

Nowy viralowy hit internetu to reklama fikcyjnej pizzerii stworzona niemal w całości przez różne narzędzia opierające się na sztucznej inteligencji. Slogan firmy brzmi „Jak rodzina, ale z większą ilością sera”, ale nie to jest w materiale najgorsze.

Za klip odpowiada użytkownik Twittera o pseudonimie Pizza Later. Reklama powstała w zaledwie 3 godziny, jednak zanim przyjrzymy się procesowi twórczemu, zobaczmy to krótkie dzieło. „Czy jesteście gotowi na najlepszą pizzę życia?”. Jeśli tak, to odwiedźmy wspólnie Pepperoni Hug Spot (co można przetłumaczyć na „miejsce przytulania pepperoni” - brzmi pysznie!).

Niemal wszystko - od lektora po muzykę i stronę wizualną - zostało przygotowane przez narzędzia SI. Oto, jak powstała reklama:

  • Tekst napisał ChatGPT
  • Obrazki wygenerowało Midjourney
  • Za stworzenie wideo na bazie obrazków odpowiada Runway
  • Lektorem zajęło się Eleven Labs
  • Muzykę zapewniło Soundraw AI Music

Przygotowane z pomocą prawdziwego dream teamu AI treści zostały następnie zmontowane przez wspomnianego Pizza Later - w nieco bardziej klasycznym i staroszkolnym programie After Effects. Trudno nie zauważyć, że finalny efekt nie jest najlepszy i z pewnością nie mógłby być wykorzystany komercyjnie. Tworzenie realistycznych obrazów, a w szczególności ich animowanie, wciąż sprawia SI problemy.

Uwagę może zwracać dość kiepsko jak na reklamę napisany tekst, za który odpowiada mistrz wypracowań szkolnych i podań, ChatGPT. Jeden z komentarzy autora na Twitterze sugeruje jednak, że Pizza Later wskazał sztucznej inteligencji, że skrypt ma być po prostu napisany w zabawny sposób. Stąd takie kwiatki jak „Puk, puk, kto tam? Magia pizzy” czy „Twój brzuszek powie »dziękuję«, a twoje usta powiedzą »mmm...«”.

Co ciekawe, powstała już nawet oficjalna strona Pepperoni Hug Spot, na której można zaopatrzyć się w koszulki fikcyjnej sieci pizzerii.


Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?

Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.

Pobierz darmowy fragment i zamów książkę „Legendy gier wideo” w przedsprzedaży »

Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.

Dowiedz się więcej teraz »

Tematy w tym artykule

Obserwuj, by otrzymywać szybkie powiadomienia na e-mail, gdy pojawią się nowe materiały na wybrane tematy.  Zarządzaj powiadomieniami. .

O autorze
Awatar Przemysław Wańtuchowicz

Przemysław Wańtuchowicz

Deputy Editor

Przemek jest z-cą redaktora naczelnego, nadzoruje dział informacyjny oraz wspomaga kierowanie działem poradników.

Komentarze