Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Remake Silent Hill 2 bliski ukończenia - mówi Bloober Team

Tytuł jest „technicznie gotowy”.

Polskie studio Bloober Team poinformowało, że tworzony remake Silent Hill 2 jest już bliski ukończenia. Gra jest „technicznie gotowa”, a teraz zespół skupi się na dopracowywaniu pobocznych elementów. Ujawniono też, że data premiery zostanie wyznaczona przez partnerów firmy, czyli najprawdopodobniej chodzi o Konami.

Silent Hill 2 jest technicznie gotowy. Nie oznacza to, że gra jest skończona, ale jesteśmy blisko. Kwestie harmonogramu wydawniczego leżą jednak po stronie naszych partnerów, to jak będzie wyglądała promocja i kiedy zadebiutuje tytuł nie leży bezpośrednio w naszych rękach” - tłumaczy prezes firmy Piotr Babieno w rozmowie z PAP Biznes.

Deweloper wskazał także, że prognozowana sprzedaż gry może przebić wyniki poprzednich produkcji studia nawet pięciokrotnie. Wcześniejsze gry sprzedały się w liczbie maksymalnie 2 milionów egzemplarzy, podczas gdy sprzedaż Silent Hill 2 na poziomie 10 mln sztuk jest uważana za „realną”. Babieno podkreśla, że celem przyjętej strategii biznesowej „Bloober 3.0” jest stanie się liderem nurtu horrorów w grach najpóźniej do 2027 roku.

Aby zostać najlepszym horror housem musimy skupić się na większej aktywności wydawniczej i mieć więcej projektów niż jedną grę na półtora roku, dwa lata. Dlatego drugi filar strategii Bloobera jest oparty na współpracy ze strategicznymi partnerami” - przekazał prezes. „Chcemy, żeby w przyszłości nasze tytuły nie był tylko kamieniami milowymi dla gatunku, ale również dla całej branży” - dodaje.

Pada również porównanie do zespołów Naughty Dog oraz Ninja Theory, czyli jednych z najbardziej utytułowanych deweloperów. Co ciekawe, wzorem Naughty Dog i sukcesu serialu „The Last of Us”, krakowskie studio zamierza wyjść poza segment gier i przenosić swoje marki także na inne rodzaje mediów, niż tylko gry komputerowe.

Chcemy realizować projekty horrowo-growe, horrorowo-filmowe czy serialowe i książkowe, ale nie całkowicie i bezpośrednio przez nas. Chcemy, by były oparte o współpracę. Nie boimy się także transakcji M&A, ale nie jest naszym zamiarem przejmować spółki, które są po prostu duże czy też popularne. Taki podmiot musi mieć nasze DNA i wpisywać się w długoterminową strategię Bloobera” - wyjaśnił Babieno.


Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?

Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.

Pobierz darmowy fragment i zamów książkę „Legendy gier wideo” w przedsprzedaży »

Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.

Dowiedz się więcej teraz »

Read this next