Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

PS5 i Xbox Series X/S sprzedają się podobnie, jak konsole poprzedniej generacji

Uważają analitycy.

  • Sprzedaż nowych konsol utrzymuje się na podobnym poziomie, jak starszych platform
  • Analitycy uważają, że PS5 i Xbox Series X/S mogły osiągnąć wyższe wyniki

Analitycy z firmy Ampere przekonują, że PS5 i Xbox Series X/S w okresie premierowym sprzedają się w podobnym tempie, jak konsole poprzedniej generacji.

Według szacunków ekspertów, do końca 2020 roku urządzenie Sony rozeszło się w liczbie 4,2 miliona egzemplarzy (koncern wspomina o 4,5 milionie, ale wysłanych do sklepów), podczas gdy dwa modele nowej platformy Microsoftu znalazły 2,8 miliona nabywców.

Osiągnięty wynik jest więc podobny, jak w przypadku poprzednich konsol. W premierowym kwartale PS4 rozeszło się bowiem w liczbie 4,2 miliona sztuk, a Xbox One trafiło do rąk 2,9 miliona klientów.

Sprzedaż konsol w okresie premierowym (źródło: Ampere i VGC)

Nadmienić jednocześnie należy, że w przeciwieństwie do PlayStation 5, poprzednia platforma Sony nie pojawiła się od razu w Japonii - w Kraju Kwitnącej Wiśni sprzęt ukazał się dopiero kilka miesięcy po debiucie. To oznacza, że nowe urządzenie w teorii miało większe możliwości.

Analitycy uważają, że PS5 mogło wypracować jeszcze lepszy rezultat, przekraczający nawet 5 mln sprzedanych egzemplarzy, ale na przeszkodzie stanęły pandemia i problemy z dostępnością. Szacują, że do końca marca 2021 roku rozejdzie się w sumie od 7,6 do 8 mln sztuk.

Zobacz na YouTube

Eksperci twierdzą, że Xbox Series X/S nie wykorzystało zalet nowej strategii, która obejmowała wprowadzenie na rynek dwóch różnych modeli konsoli i jednoczesny debiut w większej liczbie krajów niż w przypadku Xbox One, co mogło „rozczarować” Microsoft.

W analizie poruszono również kwestię Nintendo. Japoński koncern w 2020 roku sprzedał łącznie 26,3 miliona sztuk Switcha - pobito więc dotychczasowy rekord Wii, który w pewnym roku znalazł 24,5 miliona nabywców. Specjaliści przekonują, że firma będzie kontynuowała swoją taktykę.

Read this next