Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

PayDay 3 zamierza zmienić silnik graficzny... już po premierze

Nietypowy pomysł.

Pierwsze ujęcia z rozgrywki w PayDay 3 nie imponują oprawą graficzną, przypominając chwilami PayDay 2, które w sierpniu świętować będzie dekadę na rynku. Jest jednak szansa, że sytuacja zmieni się w przyszłości - na lepsze.

Twórcy podjęli bowiem bardzo interesującą decyzję i choć zamierzają wydać tytuł opracowany w silniku Unreal Engine 4, to w bliżej nieokreślonej przyszłości planują przejść na najnowszą wersję technologii - Unreal Engine 5.

Informacje na ten temat ujawnia oficjalna strona strzelanki, w sekcji z listą najpopularniejszych pytań i odpowiedzi. „Na jakim silniku powstaje gra?” - głosi jeden z podpunktów. „Unreal Engine 4. Rozpoczęliśmy prace nad grą na UE4, więc wydanie jej na tym silniku jest dla nas najbardziej sensowne. Po premierze planujemy aktualizację na Unreal Engine 5” - czytamy w odpowiedzi.

I choć zmiana silnika podczas prac nie jest żadną nowością, to nigdy nie jest procesem łatwym i bezproblemowym, nawet jeśli odbywa się na długo przed premierą. Modyfikacja tego typu już po wydaniu gry-usługi jest już zjawiskiem wyjątkowo rzadkim i z powodzeniem została wykonana - jak się wydaje - jedynie w przypadku Fortnite, przez samo Epic Games, które Unreal Engine zna od podszewki.

Czas pokaże, jak nietypowe posunięcie wypadnie w przypadku Overkill Software i Starbreeze Studios, odpowiedzialnych za PayDay 3. Pomysł można też postrzegać w nieco innym kontekście - obie te firmy mają za sobą bardzo trudny okres i z całą pewnością potrzebują pieniędzy, więc wydanie gry jak najszybciej będzie wskazane...

Zmiana silnika graficznego skomplikowanej gry wideo jest ogromnym wyzwaniem, nawet jeśli mówilibyśmy o przejściu z Unreal Engine 5.1 na 5.2, nie wspominając o całej generacji. Przypomnieć można przypadek polskiego The Vanishing of Ethan Carter, które zmieniło Unreal Engine 3 z wersji premierowej na Unreal Engine 4 w wydaniu Redux - proces zajął około roku.

Read this next