Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Nawet Blizzard ma dość jednej z najbardziej irytujących mechanik Diablo 4

Dlatego idą zmiany.

Żaden gracz Diablo 4 nie lubi przegrywać z nie swojej winy, zwłaszcza gdy nie do końca wiadomo, co tak naprawdę zabiło naszą postać. Blizzard rozumie ból społeczności, dlatego gra doczeka się znaczących zmian w kwestii widoczności i przejrzystości efektów wizualnych.

Dynamiczny system walki Diablo 4 potrafi przytłoczyć, zwłaszcza gdy na ekranie zaczyna pojawiać się masa tekstu i efektów umiejętności. Czasem zdarzy się, że wskaźnik ostrzegający przed nadchodzącym atakiem zobaczymy kilka milisekund przed otrzymaniem obrażeń, co z pewnością nie wpływa pozytywnie na doświadczenie czerpane z rozgrywki.

W opublikowanym niedawno materiale z serii pogawędek między deweloperami dowiedzieliśmy się, że przyszła aktualizacja sprawi, iż walka w Diablo 4 stanie się odrobinę bardziej przejrzysta, a zaklęcia, takie jak „zaraźliwy wybuch zwłok” Nekromanty nie będą dla gracza mieczem obosiecznym.

Jednym z najczęściej doświadczanych przez nas problemów jest wybuch zwłok u Nekromanty” - przyznał dyrektor generalny Rod Fergusson, cytowany przez PCGamesN. „Wiemy, że z powodu słabej przejrzystości tego efektu, czasami pod spodem czeka na ciebie niespodzianka, przez którą możesz umrzeć”.

To jedna z rzeczy, które chcemy naprawić. To dla mnie bardzo ważne, bo sam lubię używać eksplozji zwłok jako Nekromanta” - dodała reżyserka Tiffany Wat. „Często bardzo trudno jest mi zobaczyć ostrzeżenia przed atakami przeciwników albo nawet ogień na ziemi, więc czekam na zmiany”.

Starcia w Diablo 4 potrafią być dosyć chaotyczne

Wprowadzimy zmiany i sprawimy, że wskaźniki i zagrożenia na ziemi będą ogólnie lepiej widoczne. Upewnimy się, żeby zawsze były czytelne dla gracza. Jeśli czeka na ciebie jakieś niebezpieczeństwo, na pewno je zobaczysz” - zapewniała Wat.

Twórcy nie zdradzili, czy zmiany trafią do gry wraz z zapowiedzianym „ogromnym patchem”, obejmującym rzekomo trzynaście stron nowości, który trafi do gry jeszcze przed pierwszym sezonem, zaplanowanym na lipiec. Wśród zapowiedzianych poprawek znajdziemy między innymi zwiększenie liczby punktów doświadczenia zdobywanych w Koszmarnych Podziemiach.

Read this next