Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Logan Paul przeprasza za fiasko swojej gry z NFT

CryptoZoo upadło.

Popularny - i kontrowersyjny - Logan Paul zamierza przeprosić fanów, którzy stracili pieniądze w wyniku inwestycji w planowaną przez youtubera grę CryptoZoo. Produkcja nigdy nie ujrzała światła dziennego.

Całość bazowała na fali popularności technologii blockchain i miała stanowić „bardzo fajny tytuł, dzięki któremu można zarobić”. W jaki sposób? Oczywiście przez NFT oraz emitowaną jednocześnie kryptowalutę.

Ogromne fiasko przedsięwzięcia, konflikt z innymi zaangażowanymi współzałożycielami, skomplikowane zależności przedpremierowych transakcji oraz brak jakichkolwiek postępów w tworzeniu faktycznej gry opisał inny youtuber - Coffeezilla - w trzyczęściowym materiale wideo (finał poniżej).

CryptoZoo debiutowało w 2021 roku, początkowo jako kryptowaluta, która miała napędzać projekt. Sam Paul zapewniał, że zainwestował w przedsięwzięcie około 1 miliona dolarów, angażując także innych założycieli, z którymi szybko się pokłócił. Efektów - w postaci gry - nie ma do dzisiaj.

Użytkownicy mieli kupować jajka - w postaci NFT - z których wykluwały się przeróżne zwierzaki. Pomysł zakładał, by następnie rozmnażać posiadane istoty, tworząc całkiem nowe gatunki, handlować z innymi graczami i zarabiać prawdziwe pieniądze (a raczej kryptowalutę - $ZOO).

Jeszcze w ubiegły czwartek Paul opublikował ostry materiał wideo, w którym odcinał się od postulatów ze śledztwa Coffeezilli. Zarzuty w trzyczęściowym expose są poważne: popularny youtuber miał - między innymi - zatrudniać oszustów do tworzenia gry. Dość powiedzieć, że w pewnym momencie „deweloperzy” wykradli kod i żądali okupu za jego zwrot.

Paul zapewniał, że zamierza pozwać Stephena „Coffeezillę” Findeisena, lecz dość niespodziewanie całkowicie zmienił taktykę, usunął wspomniany materiał i w sobotę wystosował przeprosiny dla Findeisena.

Na oficjalnym kanale Discord CryptoZoo youtuber dodał, że wkrótce zamierza „wziąć odpowiedzialność, przeprosić i ujawnić plan na najbliższą przyszłość”.

Paul ma długą historię promowania inicjatyw związanych z kryptowalutami: w 2021 roku reklamował SafeMoon (obecnie obiekt pozwu zbiorowego) oraz Dink Doink (również bez żadnych sukcesów). To tylko niektóre z kontrowersji związanych z mężczyzną. Przypomnieć można choćby wideo z 2017 roku, w którym pokazał zwłoki znalezione w lesie w Japonii.

Tagi
O autorze
Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie zajmuje się głównie wiadomościami i tłumaczeniami Digital Foundry.

Komentarze