Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Larian chce, żeby inni twórcy poszli w ślady Baldur's Gate 3

Najwyraźniej warto.

Deweloperzy z Larian Studios mają nadzieję, że sukces Baldur's Gate 3 zachęci innych twórców do tworzenia mniej „bezpiecznych” i szablonowych produkcji.

O przyszłości branży po Baldur's Gate 3 mówili Nick Pechinen i Adam Smith - kolejno projektant i scenarzysta gry - w rozmowie z serwisem GQ. Zdobywcy statuetki za Grę Roku chcieliby, żeby inne studia nabrały odwagi i poszły w ślady Larian, przynajmniej w kwestii tworzenia gier RPG.

Chciałbym zobaczyć, jak ludzie podążają różnymi dziwnymi ścieżkami, próbując znaleźć sposób na ulepszenie tego [gatunku - dop. red.]” - przyznał Pechinen. „Mam nadzieję, że [Baldur's Gate 3] wyważy drzwi” - dodał Smith.

Jeśli spojrzeć na rynek gier niezależnych, RPG-i zawsze były żywe. Ludzie mogą pójść do wydawcy i powiedzieć: »Zobaczcie, jak bardzo im się to opłaciło«” - mówił dalej scenarzysta, choć w nieco bardziej wulgarnym stylu.

Zapewne żaden z graczy nie miałby nic przeciwko temu, żeby każde RPG aspirowało do poziomu Baldur's Gate 3, ale deweloperzy mogą być innego zdania. Warto w tym miejscu wspomnieć, że Larian pozwoliło sobie na proces produkcji, o którym wiele firm może tylko marzyć.

Trzy lata rozwijania gry w fazie wczesnego dostępu, nieskazitelna reputacja wśród graczy i brak presji od wydawcy na karku - wszystkie te elementy pomogły Larianom stworzyć produkcję, która jeszcze przed premierą była nazywana „anomalią” branży.

W erze mega gier, Baldur's Gate 3 jest jedną z największych tego typu produkcji, zbudowaną przez wyspecjalizowaną grupę ludzi przy użyciu dojrzałej technologii stworzonej specjalnie na potrzeby tej konkretnej gry, wzmocnionej masą nieocenionych opinii graczy oraz walidacją rynku przed premierą” - pisał w lipcu Xalavier Nelson Jr. ze studia Strange Scaffold.

To nie jest nowa linia bazowa dla gier RPG - to anomalia. Próba zrobienia tego samego w ten sam sposób, zwłaszcza bez tej samej przewagi, mogłoby zabić całą grupę studiów” - dodał. Przypomnijmy, że wspomnianą anomalię, zwaną też Grą Roku, znajdziemy od niedawna także na konsolach Xbox Series X/S.

Read this next