Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Kontroler Xbox idealny do Final Fantasy 14. „Ojciec serii” pokazuje swój sprzęt

Wydłubał zbędne klawisze z Chatpada.

Podczas niedawnego wydarzenia Final Fantasy 14 FanFest można było zobaczyć bardzo nietypowy kontroler, jakim w rzeczoną produkcję gra ojciec serii, Hironobu Sakaguchi. Pozornie standardowy pad wyróżnia się ciekawym podejściem do zbędnych klawiszy.

Na Twitterze/X Genki_JPN opublikowano screeny pochodzące z transmisji drugiego dnia wydarzenia Final Fantasy 14 Fan Festival, które odbyło się w Londynie. Widzimy na nich Hironobu Sakaguchiego, czyli producenta i „ojca” serii Final Fantasy, chwalącego się swoim własnym kontrolerem. Pad Xbox Elite Series 2 wyposażony jest w dodatkową klawiaturę, co samo w sobie nie byłoby jeszcze takie dziwne.

Jednak Sakaguchi postanowił nieco bardziej zmodyfikować urządzenie, aby lepiej sprawdzało się podczas gry w Final Fantasy 14. W tym celu legendarny twórca... usunął z klawiatury wszystkie zbędne klawisze i pozostawił tylko sześć klawiszy numerycznych, które potrzebne są mu do korzystania z paru skrótów wykorzystywanych podczas rozgrywki. Wyraźnie widać wnętrze urządzenia, w tym płytkę drukowaną oraz styki klawiszy.

Rozbawiony Hironobu Sakaguchi wyjaśnił, że zrobił to, by podczas zabawy nie wciskać przypadkowo zbędnych klawiszy, co w sumie ma sporo sensu. Choć kontroler z taką klawiaturą wygląda dzięki temu, jakby najlepsze lata miał już dawno za sobą, to łatwo można zrozumieć praktyczność tego rozwiązania. Z drugiej strony dziwi nieco, że legendarny deweloper nie pokusił się o zasłonięcie powstałych w miejscu klawiszy dziur.

Wspomniana klawiatura to standardowe akcesorium Chatpad przeznaczone dla padów do Xbox One oraz Xbox Series X/S. Urządzenie najlepiej sprawdza się podczas wysyłania wiadomości tekstowych lub przeglądania internetu na konsoli, ale może przydać się też w niektórych grach pozwalających na jednoczesne sterowanie klawiaturą oraz kontrolerem. Przykładem może być Project Cars 2, w którym do klawiatury możemy przypisać dodatkowe funkcje auta, jak sterowanie pozycją fotela czy włączanie wycieraczek.

Read this next