Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Konkurent Steam Decka powstawał przez pięć lat. Asus mówi o kulisach tworzenia ROG Ally

Premiera sprzętu Valve jedynie przyspieszyła prace.

Jak się okazuje Asus ROG Ally powstawał przez ostatnie pięć lat. Urządzenie wydające się bezpośrednią odpowiedzią dla Steam Decka trafiłby na rynek nawet, gdyby Valve nie wprowadziło do sprzedaży swojego sprzętu. Jednak premiera przenośnego komputera znacznie przyspieszyła prace nad handheldem.

Z twórcami urządzenia miała okazję rozmawiać redakcja portalu PC Gamer. Główne pytanie brzmiało, czy ROG Ally istniałoby, gdyby nie Steam Deck. „Tak, trafiłby na rynek. Ale być może dużo później niż w 2023 roku. Valve jest centralną postacią w branży gier od wielu lat i zajmuje szczególne miejsce w sercach graczy, także w naszych” - tłumaczy Galip Fu, szef działu marketingu w firmie Asus.

Chociaż od jakiegoś czasu mieliśmy gotowy projekt handheldu z systemem Windows, czekaliśmy na coś, co zapewni najlepsze wrażenia z gry. Coś, co spełni wymagania graczy dotyczące wydajności” - wyjaśnia dalej Fu. „Wprowadzenie platformy Steam Deck w 2021 roku było dla nas wielką zachętą. Zainspirowało nas do przyspieszenia współpracy z AMD w celu opracowania czegoś jeszcze bardziej zaawansowanego. Czegoś, co jest wystarczająco mocne i wydajne do nowoczesnych gier przenośnych i na komputery PC”.

Chociaż pełna specyfikacja Asus ROG Ally nie została jeszcze ujawniona, to dotychczas podane parametry napędzającego urządzenie procesora AMD serii Z1 wskazują, że sprzęt będzie oferować wydajność na poziomie karty graficznej Radeon RX 6600 i teoretyczną moc obliczeniową wynoszącą 8,6 teraflopsów. Kusi także cena, mająca utrzymać się na poziomie poniżej tysiąca dolarów (ok. 4200 złotych).

Przypomnijmy, że pełna premiera ROG Ally zaplanowana jest na 11 maja. Wiadomo już także, że Asus przygotuje specjalną nakładkę ekranową na system Windows, wzorowaną na oprogramowaniu Armoury Crate, która ułatwi korzystanie z urządzenia w trybie przenośnym.


Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?

Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.

Pobierz darmowy fragment i zamów książkę „Legendy gier wideo” w przedsprzedaży »

Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.

Dowiedz się więcej teraz »

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Maciej Żbik

Maciej Żbik

Content Editor

Maciek interesuje się technologią odkąd zepsuł swój pierwszy komputer. Pasjonuje go elektronika z lat 80. i 90. Miłośnik anime i majsterkowicz.

Komentarze