Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Japońska wizja Janosika. Nietypowa postać w nowej Personie

Ciekawy transfer.

Zapowiedź gry Persona 5: The Phantom X w ubiegłym tygodniu raczej nie odbiła się w Polsce szerszym echem. Teraz okazuje się jednak, że chińska produkcja czerpie z popularnego elementu znanego raczej w naszej popkulturze - Janosika.

Jak na serię przystało, główny bohater produkcji - o kreatywnym imieniu Protagonist - będzie dysponował zdolnością przyzywania do pomocy tytułowych person. Każda postać posiada własne alter ego tego typu, a w przypadku naszego protagnisty mowa o... Jánošíku.

Wygląda więc na to, że mamy do czynienia ze słowacką wersją karpackiego zbójnika, później zaadaptowanego także na polskie potrzeby i spopularyzowanego głównie przez serial z 1974 roku, z Markiem Perepeczko w roli głównej.

Grafika koncepcyjna z Persona 5: The Phantom X

Shigenori Soejima - projektant postaci od wielu lat związany z serią - przygotował bardzo ciekawy koncept. Persona wygląda nieco... papiesko, z długim płaszczem z czerwoną podszewką oraz dwiema ciupażkami, skrywającymi najwyraźniej także pistolety. Podpis na grafice koncepcyjnej nie zostawia złudzeń, co do źródła inspiracji.

Jeśli o samym Persona 5: The Phantom X mowa, zapowiedź produkcji nieco rozczarowała fanów. Mamy bowiem do czynienia z darmową grą mobilną na licencji, przeznaczoną dla PC, Androida i iOS, ale tylko w Chinach. Pierwsze testy odbędą się 29 marca, a za prace odpowiada Perfect World Games. Tytuł ujawniono już w kwietniu 2021 roku, pod nazwą Code Name X.


Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?

Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.

Pobierz darmowy fragment i zamów książkę „Legendy gier wideo” w przedsprzedaży »

Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.

Dowiedz się więcej teraz »

Read this next