Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Główny projektant Civilization 5 i Paradox wspólnie stworzą nową grę

Nadchodzi kolejna strategia.

Główny projektant Civilization 5 - Jon Shafer - dołączył do studia Paradox Development. Wspólnie stworzą nowy, nieujawniony jeszcze tytuł.

Szczegóły na temat projektu nie są znane. Biorąc pod uwagę doświadczenie dewelopera i fakt, że podjął współpracę z firmą odpowiedzialną za powstanie takich serii, jak Europa Universalis, Hearts of Iron czy Crusader Kings, możemy założyć, że gra będzie strategią.

Obecnie trwają poszukiwania osób, które zasilą szeregi dowodzonego przez Shafera zespołu. To oznacza, że prace nad produkcją najprawdopodobniej jeszcze się nie rozpoczęły.

- Sprowadzenie Jona Shafera do naszej ekipy jest dla nas wszystkich ekscytującym wydarzeniem - prawdopodobnie nie ma u nas nikogo, kto nie grałby w jego produkcje - podkreśla Johan Andersson, wiceprezes studia Paradox Development w rozesłanej do mediów informacji prasowej.

- Wprowadzenie do naszego zespołu nowego projektanta zawsze jest ogromnym wyzwaniem. Nasi fani mają bardzo wysokie oczekiwania - spodziewają się głębokich, skomplikowanych tytułów, które oferują wiele godzin rozgrywki - dodaje.

- Od lat byłem fanem gier Paradox i dołączenie do zespołu stojącego za niektórymi moimi ulubionymi grami jest radosną chwilą - stwierdził Shafer.

Sam deweloper związany jest branżą wirtualnej rozrywki od ponad dwunastu lat. Nim przystąpił do przygotowywania Civilization 5 stworzył dwa rozszerzenia do czwartej odsłony cyklu - Beyond the Sword oraz Warlords.

Zobacz na YouTube

W 2010 roku Shafer opuścił Firaxis Games, a pod koniec 2012 założył studio Conifer Games. Zespół pracuje nad reprezentującą gatunek 4X strategią At the Gates. Nowe obowiązki projektanta nie wpłyną na losy gry, której część budżetu uzyskano w ramach zbiórki na Kickstarterze.

Warto jednak zaznaczyć, że produkcja powstaje od kilku lat, a datę premiery kilka razy przekładano. Początkowo tytuł miał ujrzeć światło dzienne w połowie 2014 roku, ale później debiut przesunięto na 2015. Tego terminu też jednak nie udało się dotrzymać.

Read this next