Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Geralt nie może już jeść pod wodą. Wiedźmin 3 z kolejną aktualizacją

Jest też XeSS od Intela.

CD Projekt nadal usprawnia Wiedźmina 3. Wczoraj na PC, PlayStation i Xboksy trafiła aktualizacja oznaczona numerem 4.03, wprowadzająca kolejną porcję zmian i nowości.

W przypadku komputerów osobistych załatano drobne problemy z cieniami w ray tracingu czy też z wersją DirectX 11 na niektórych kartach graficznych AMD. Co interesujące, wprowadzono także kolejną technologię skalowania rozdzielczości - XeSS od Intela. GPU z rodziny Arc nie jest wymagane.

Na konsolach poprawnie wyświetlane są teraz informacje na temat zalogowanego konta w przypadku systemu międzyplatformowych postępów. Zniknęły czarne paski i cienie, które pojawiały się w ekranie ekwipunku Geralta w trybie wydajności na PlayStation 5, a także krótkie zacięcia przy automatycznym zapisywaniu gry.

Co interesujące, pomimo pewnych problemów w przeszłości, CD Projekt nie rezygnuje z modów tworzonych przez fanów. Co więcej, teraz dodano kolejny projekt tego typu - Next Gen Script Fixes od niejakiego „Sergeanura”. Modyfikacja wprowadza szereg własnych poprawek na PC i konsole obecnej generacji, jak możliwość jedzenia podczas walki czy puste sloty umiejętności przy graniu jako Ciri.

Listę zmian i nowości zamyka możliwość automatycznego nakładania olejów w walce, a także bardzo ciekawy wpis, który wyjaśnia, że Geralt nie może już jeść i pić, znajdując się pod wodą. Cóż, potrzebne było zaledwie osiem lat (w przyszłym tygodniu rocznica), by załatać tę drobną nieścisłość. Korzystanie z mikstur i eliksirów nadal jest możliwe.

„Choć zespół zgadza się, że picie płynów z zakorkowanej butelki może być możliwe, to pochłanianie pod wodą kufli piwa lub grillowanego mięsa jest już pewną przesadą” - dodają deweloperzy w opisie nietypowej modyfikacji.


Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?

Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.

Pobierz darmowy fragment i zamów książkę „Legendy gier wideo” w przedsprzedaży »

Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.

Dowiedz się więcej teraz »

Read this next