Gameplay z kontrowersyjnego Six Days in Fallujah
Taktyczna strzelanka na podstawie prawdziwych wydarzeń.
- Six Days in Fallujah zaoferuje lokacje generowane proceduralnie
- Pojawi się też prosty system wydawania rozkazów
Studio Highwire Games opublikowało - w serwisie IGN - pierwszy gameplay z Six Days in Fallujah, czyli kontrowersyjnej strzelanki, która przedstawi akcję przeprowadzoną podczas wojny w Iraku.
Nagranie prezentuje fragmenty potyczek toczonych na ulicach tytułowej Faludży i wewnątrz budynków. Przy każdym kolejnym podejściu odwiedzane pomieszczenia gra wygeneruje proceduralnie - także, gdy wznowimy rozgrywkę po zgonie postaci.
Pracujący nad projektem Peter Tamte i Jaime Griesemer w rozmowie z serwisem IGN tłumaczą, że dzięki wspomnianej mechanice zmagania zawsze będą niewiadomą. W ten sposób chciano odwzorować uczucie, towarzyszące prawdziwym żołnierzom, którzy nigdy nie wiedzą, co czeka za rogiem lub następnymi drzwiami.
Produkcja jest strzelanką taktyczną, więc nie zabraknie opcji wydawania komend sojusznikom z oddziału. Twórcy przekonują, że system rozkazów jest prosty i opiera się na kontekstowych gestach: wystarczy wskazać teren lub przeciwnika, by podwładny wykonał określoną akcję - udał się do danego punktu, zaatakował wroga lub wyważył drzwi.
Druga bitwa o Faludżę miała miejsce w 2004 roku. W starciu zmierzyły się amerykańskie siły oraz Al-Ka'ida, a w wyniku przeprowadzonych działań zginęło wielu cywili. Oddziały amerykańskie są oskarżane o użycie w walce białego fosforu. Gra wzbudza duże kontrowersje - autorom zarzuca się między innymi przedstawienie wydarzeń tylko z perspektywy USA.
To druga próba stworzenia i wydania Six Days in Fallujah. Pierwszą podjęto w 2009 roku, ale projekt skasowano kilka miesięcy po zapowiedzi - tytuł krytykowali bowiem brytyjscy weterani wojenni i rodzimy poległych żołnierzy. Nowa wersja ukaże się w 2021 roku na PC i konsolach.