Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Franko znów się leje. Sequel polskiej bijatyki z Amigi już dostępny

Na PC i konsolach.

Skinny and Franko: Fists of Violence, czyli sequel kultowej polskiej gry z Amigi po latach w końcu doczekał się premiery. O powstawaniu gry dowiedzieliśmy się po raz pierwszy w 2013 roku, a po 10 latach trwania w „piekle deweloperskim” ostatecznie udało się opublikować tytuł.

Jak możemy się dowiedzieć z opisu na Steamie i premierowego zwiastuna, akcja gry rozgrywa się 20 lat po wydarzeniach z „Franko: The Crazy Revenge”. Tytułowy bohater wyemigrował za granicę, ale po telefonie od przyjaciela - Chudego - wraca do kraju i wspólnie udają się na brutalną misję ratunkową.

Podobnie jak oryginał, gra należy do gatunku „chodzonych bijatyk” czyli beat-em-up i nie zabraknie tu znanego z wydania na Amigę wulgarnego humoru. Poruszamy się po dwuwymiarowej planszy, odpierając ataki nacierających na nas wrogów. Twórcy chwalą się, że dla obu grywalnych bohaterów, czyli Franko i Chudego, przygotowano po 40 unikalnych ciosów, w tym ciosy specjalne, combo i ataki z użyciem elementów otoczenia.

Jeśli natomiast chodzi o przeciwników, to w grze znajdziemy 80 indywidualnie zaprojektowanych i zanimowanych postaci. W walce pomoże nam dodatkowo 50 rodzajów broni. Rozgrywkę możemy prowadzić zarówno w trybie solo, jak i kooperacji na jednym ekranie. Tytuł jest już dostępny na PC (Steam), PlayStation 4, Xbox One, Nintendo Switch oraz retrokonsoli Atari VCS z 2021 roku, a wkrótce zadebiutuje także na platformie iiRcade.

Przypomnijmy, że gra utknęła na długi czas w tzw. „piekle deweloperskim” początkowo ogłoszona została w 2013 roku podczas kampanii crowdfundingowej pod nazwą „Franko 2: Revenge is back”. W międzyczasie pierwotne studio utraciło prawa do marki i projekt powstawał od podstaw pod skrzydłami obecnego dewelopera Blue Sunset Games.


Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?

Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.

Pobierz darmowy fragment i zamów książkę „Legendy gier wideo” w przedsprzedaży »

Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.

Dowiedz się więcej teraz »

Read this next