Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Dolmen - energia: jak odnawiać

Regeneracja tutejszej many.

Dolmen nie korzysta z typowej dla gier RPG many - zamiast tego jest energia, choć również reprezentowana przez niebieski kolor. Do czego jest wykorzystywana i jak ją szybko odnowić? Wyjaśniamy to na niniejszej stronie.

Pasek energii możesz sprawdzić w dowolnym momencie rozgrywki - to niebieski wskaźnik (1) pod zdrowiem i wytrzymałością postaci. Wykorzystasz go do kilku czynności, takich jak:

  • Strzelanie z broni palnej - każdy pocisk wymaga określonej ilości, tym więcej, im mocniejsza jest broń;
  • Leczenie postaci - by wykorzystać mechanikę leczenia musisz poświęcić część paska energii;
  • Aktywacja reaktora - sama aktywacja co prawda nie zużywa energii, ale późniejsze ataki, które wykonasz, już tak.

Energię zużywasz na dwa sposoby. Jeśli strzelasz bądź korzystasz z reaktora, pasek zmieni zabarwienie - część stanie się ciemniejsza (2). Po krótkiej chwili utracona w ten sposób energia się zregeneruje. Jeśli z kolei aktywujesz leczenie, całkowicie wykorzystasz część energii - ta już nie zostanie przywrócona.

Możesz temu zaradzić korzystając z akumulatorów. Ich ilość jest ograniczona - sprawdzisz je w prawym dolnym rogu ekranu (3) - i każdorazowe użycie za pomocą klawisza 4 (d-pad w dół) odnowi część paska energii. Im więcej energii twoja postać posiada, tym ilość punktów energii, która zostanie przywrócona, także będzie większa.

Musisz racjonalnie wykorzystywać ten zasób. Bez niego nie będziesz w stanie skutecznie walczyć na dystans czy korzystać z wzmocnienia reaktora, a także - co najważniejsze - uzdrawiać swojej postaci. By odnowić zapas akumulatorów wejdź po prostu w interakcję z boją - pamiętaj jednak, że odrodzi to także wszystkich pokonanych wrogów.

Następnie: Dolmen - broń: rodzaje, jak zmienić

Spis treści: Dolmen - poradnik i najlepsze porady

Poprzednio: Dolmen - wytrzymałość: regeneracja, do czego potrzebna

Read this next