Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Na potrzeby dodatków do Wiedźmina 3 przygotowano 7 tys. animacji

W zaledwie rok.

Sebastian Kalemba, szef działu animacji w CD Projekt Red, pojawił się na imprezie GDC w San Francisco, by opowiedzieć o nakładach pracy, jakie pochłonęło przygotowanie dodatków Serca z Kamienia oraz Krew i Wino.

Jak szacuje deweloper, przez ponad trzy lata zespół przygotował 16 tysięcy unikatowych animacji dla podstawowej wersji Wiedźmina 3, by zapewnić odpowiednie wrażenia dla kampanii trwającej nawet ponad 200 godzin.

Olgierd otrzymał własny styl walki

Okazuje się, że Serca z Kamienia oraz Krew i Wino jeszcze bardziej podkręciły tempo, ponieważ oba dodatki - na około 50 godzin łącznie - powstawały w rok. W tym czasie zdążono jednak stworzyć niemal 7 tysięcy nowych animacji.

Kalemba omawiał w swoim wystąpieniu, w jaki sposób udało się utrzymać takie tempo prac - i to bez pomocy programistów, którzy w tym czasie zajmowali się już Cyberpunk 2077. Kluczowe było właśnie korzystanie z zaawansowanych i dopracowanych już wtedy narzędzi.

Bardzo ważna była jednak także komunikacja z deweloperami odpowiedzialnymi za fabułę i projektowanie postaci, by bardzo szybko zrozumieć, jak ma wyglądać projektowany bohater czy potwór - a także jego ruchy.

Poniżej spojrzenie na zestaw animacji:

Uwaga na spoilery poniżej!

Jak wspomina Kalemba, dużym wyzwaniem okazało się przygotowanie odpowiedniego zestawu animacji dla Dettlaffa, który - jak zapewne pamiętają posiadacze dodatku Krew i Wino - dysponuje kilkoma formami, a co za tym idzie - szerokim zestawem ruchów.

Prace nad tym bossem zajęły dedykowanemu zespołowi sześć miesięcy, a deweloper zapewniał podczas wystąpienia, że to i tak za mało, ponieważ optymalnym czasem byłoby dziewięć miesięcy.

- Wprowadzaliśmy ciągłe poprawki, zwracamy się do ludzi od fabuły i słyszymy „zróbmy walkę z konstruktem z krwi, wewnątrz iluzji jego serca”. Dobra. Jak to zrobić? - wspomina Kalemba.

Ciekawostką jest także Olgierd von Everc, którego nieśmiertelność - a więc pewność siebie - postanowiono oddać odpowiednim stylem walki. Idealna okazała się być polska sztuka krzyżowa z wykorzystaniem szabli, przez co bohater nabrał wyjątkowego charakteru.

O autorze
Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie zajmuje się głównie wiadomościami i tłumaczeniami Digital Foundry.

Komentarze