Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

DLSS 3.5 zaoferuje jeszcze więcej klatek. Nowa wersja technologii Nvidii

I jeszcze ładniejsze światło.

Nvidia zaprezentowała nową wersję technologii skalowania rozdzielczości. DLSS 3.5 zaoferuje jeszcze lepszą technikę supersamplingu wspieranego przez sztuczną inteligencję, co przełoży się na większą liczbę klatek na sekundę generowanych w grach.

Jak możemy się dowiedzieć z oficjalnej zapowiedzi, główną atrakcją ulepszonej technologii jest Ray Reconstruction, a więc funkcja poprawiająca jakość obrazu poprzez zastąpienie ręcznego dostrajania odszumiania za pomocą sztucznej inteligencji. W dużym skrócie: otrzymamy jeszcze ładniejsze efekty światła bez obniżania wydajności gry. Co jednak najważniejsze, z Ray Reconstrucion skorzystają posiadacze wszystkich kart z serii RTX.

Reszta usprawnień dotyczy już tylko produktów z serii RTX 40, którym DLSS 3 jest poświęcony. Producent zapewnia, że nowa wersja zaoferuje jeszcze większy zastrzyk klatek na sekundę w nowych grach. Nie będzie to jednak tak wielka różnica, jak w przypadku przejścia z DLSS 2 na DLSS 3. Wnioskując po jednym z zaprezentowanych przykładów, możemy liczyć na kilkanaście dodatkowych FPS-ów.

Konkretną prezentację możliwości DLSS 3.5 zobaczymy zapewne dziś wieczorem podczas imprezy Gamescom Opening Night 2023, której start zaplanowano na godzinę 20:00 czasu polskiego. Nvidia potwierdziła, że nowa wersja technologii trafi do największych premier jesieni, a więc Cyberpunk 2077: Phantom Liberty oraz Alan Wake 2.

Wraz z nową wersją technologii zapowiedziano także Half-Life 2 RTX, czyli odświeżone wydanie kultowej produkcji od Valve. Za remaster odpowiada grupa moderów, którzy korzystają właśnie z narzędzi udostępnionych przez Nvidię. To kolejny - po wydanym w zeszłym roku Portal RTX - projekt oparty na darmowej platformie RTX Remix.

Read this next