Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Divinity: Original Sin 2 - umiejętności: Bojowe (Warfare), Specjalne (Special), Przemiana (Metamorph)

Kolejna partia zdolności związanych między innymi z walką i przemianami.

Umiejętności (skills) są to specjalne akcje lub czary, z których można korzystać w trakcie gry, głównie podczas pojedynków. Każda z postaci dysponuje pewną liczbą podstawowych umiejętności. W przypadku głównego bohatera decyduje o tym klasa postaci. Z czasem możemy jednak inwestować w nowe zdolności poprzez uczenie się ich ze specjalnych ksiąg (skill books), które znajdujemy w trakcie zwiedzania świata oraz kupujemy u napotkanych sprzedawców.

Korzystanie z umiejętności jest ściśle związane z kilkoma współczynnikami, które wyświetlają się po najechaniu na ikonę danej zdolności. Aby z nich korzystać należy posiadać odpowiednią ilość punktów akcji (action point cost). Jeżeli mamy ich za mało nie będziemy w stanie jej aktywować.

Drugim ważnym czynnikiem jest tak zwany „cooldown", czyli liczba określająca ilość tur, jakie muszą minąć, zanim znów będziemy mogli skorzystać z danej zdolności. Warto dodać, że z niektórych można korzystać tylko raz w trakcie walki (can only be used once per combat). Trzeba też pamiętać, że zdolności zajmują sloty pamięci (memory). Ich ilość jest ograniczona i uzależniona od wyżej wymienionego atrybutu, dlatego należy dobrze dobierać zdolności przed przystąpieniem do walki (w jej trakcie nie można ich zmienić). Większość zdolności zajmuje 1 slot pamięci, ale potężniejsze mogą zajmować więcej miejsc.

Ponadto wiele zdolności, oprócz efektów podstawowych, zawiera też specjalne (special), które są opisane kolorem niebieskim. Niektóre zdolności i zaklęcia są obszarowe (radius) lub dystansowe (range).

Opis umiejętności pojawia się po najechaniu na jej ikonę na dole ekranu.

Poniżej znajdują się opisy poszczególnych umiejętności i czarów z podziałem na kategorie w kolejności alfabetycznej.


Warfare (Umiejętności bojowe)

Battering ram (szarża) - atak umożliwiający powalenie i zadanie obrażeń celowi i wszystkiemu, co stoi na kilkumetrowej drodze rozpędzonego bohatera.

  • Punkty akcji: 1
  • Ilość slotów pamięci: 1
  • Ponowne użycie (cooldown): 5 tur

Battle stomp (bitewne uderzenie) - bohater wykonuje potężne uderzenie w ziemię, które rani i przewraca wrogów znajdujących się kilka metrów przed postacią. Do użycia wymagane jest posiadanie broni białej.

  • Punkty akcji: 1
  • Ilość slotów pamięci: 1
  • Ponowne użycie (cooldown): 5 tur

Crippling blow (kaleczący wybuch) - eksplozja zadająca celowi i wrogom w jej pobliżu obrażenia od ognia. Sam cel otrzymuje efekt okaleczenia (crippled). Do użycia umiejętności potrzebna jest broń biała.

  • Punkty akcji: 2
  • Ilość slotów pamięci: 1
  • Ponowne użycie (cooldown): 5 tur

Enrage (rozwścieczenie) - zapewnia trafienia krytyczne, ale kosztem gorszego wykonywania uników i zmniejszonych możliwości obronnych.

  • Punkty akcji: 1
  • Ilość slotów pamięci: 1
  • Ponowne użycie (cooldown): 4 tury

Whirlwind (trąba powietrzna) - postać zaczyna się obracać i zadawać fizyczne obrażenia wszystkim celom wokół niej. Umiejętność przydaje się, kiedy bohater jest otoczony przez wrogów. Do jej użycia wymagane jest skorzystanie z broni białej.


  • Punkty akcji: 2
  • Ilość slotów pamięci: 1
  • Ponowne użycie (cooldown): 2 tury

Blitz attack (błyskawiczny atak) - po zaatakowaniu przeciwnika bohater automatycznie atakuje drugiego (losowo wybranego), o ile ten znajduje się odległości maksymalnie 10 metrów od pierwszego celu.

  • Punkty akcji: 2
  • Ilość slotów pamięci: 1
  • Ponowne użycie (cooldown): 3 tury

Phoenix dive (lot Feniksa) - postać staje się na jedną turę niewrażliwa na działanie ognia i wykonuje skok (w odległości maksymalnie 15 metrów) na wybranego przeciwnika zadając ogniowe obrażenia. Ponadto wytwarza ogniowe chmury w miejscu rozpoczęcia i zakończenia skoku.

  • Punkty akcji: 1
  • Ilość slotów pamięci: 1
  • Ponowne użycie (cooldown): 3 tury

Overpower (obezwładnienie) - jeśli w momencie ataku pancerz fizyczny postaci jest wyższy niż przeciwnika, to od razu pozbawiasz go całego pancerza i masz szansę na powalenie go na ziemię.

  • Punkty akcji: 2
  • Ilość slotów pamięci: 3
  • Ponowne użycie (cooldown): 3 tury

Special (specjalne)

Break the shackles - usuń z postaci negatywne efekty pokroju slowed (spowolnienia), crippled (okaleczenia), muted (wyciszenia), atrophy (atrofii), diseased (choroby) czy schakles of pain (kajdanów bólu).

  • Punkty akcji: 1
  • Ilość slotów pamięci: 0
  • Ponowne użycie (cooldown): 2 tury

Dragon's Blaze - kilkumetrowy podmuch ognia podpalający osoby, które staną mu na drodze.

  • Punkty akcji: 2
  • Ilość slotów pamięci: 0
  • Ponowne użycie (cooldown): 3 tury

Encourage - na kilka tur umożliwia podniesienie atrybutów postaci z drużyny, znajdujących się przy bohaterze.

  • Punkty akcji: 1
  • Ilość slotów pamięci: 0
  • Ponowne użycie (cooldown): 6 tur

Flesh sacrifice - zyskujesz od razu 1 punkt akcji oraz zwiększasz na kilka tur siłę zadawanych obrażeń, ale kosztem punktów kondycji (constitution).

  • Punkty akcji: 0
  • Ilość slotów pamięci: 0
  • Ponowne użycie (cooldown): 4 tury

Metamorph (przemiana) - zamienia wybrany cel w kamień unieruchamiając go na dwie tury. Usuwa negatywne efekty krwawienia (bleeding), podpalenia (burning), zatrucia (poisoned) oraz okaleczenia (crippled). Przy okazji podnosi wytrzymałość pancerza fizycznego.

  • Punkty akcji: 1
  • Ilość slotów pamięci: 0
  • Ponowne użycie (cooldown): 5 tur

Summon Ifan's Soul Wolf (przyzwanie duszy wilka Ifana)- przyzywa wilka Ifana, który posiada umiejętności wycia oraz gryzienia przeciwników.

  • Punkty akcji: 3
  • Ilość slotów pamięci: 0
  • Ponowne użycie (cooldown): 6 tur

Maddening Song - rozpoczęcie śpiewu, który na wybranym obszarze doprowadza postacie do szału. W jego wyniku atakują najbliższe postacie bez względu czy są to ich wrogowie czy sojusznicy.

  • Punkty akcji: 2
  • Ilość slotów pamięci: 0
  • Ponowne użycie (cooldown): 5 tur


Demonic Stare - pozbądź wybrany cel magicznej ochrony i zamień ją na swoją własną.

  • Punkty akcji: 1
  • Ilość slotów pamięci: 0
  • Ponowne użycie (cooldown): 3 tury

O autorze

Awatar Michał Basta

Michał Basta

Senior Guide Writer

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Komentarze