Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Cyberpunk 2077 niemal bez przechodniów na PS4. Night City "miastem duchów" przez poprawę wydajności

Opustoszałe ulice.
  • Gracze raportują o opustoszałym Night City na PS4 po wczorajszej aktualizacji
  • To efekt optymalizacji
  • Większość osób jest jednak zadowolona z patcha

Wśród internautów trwa debata, czy wczorajsza aktualizacja 1.23 do Cyberpunk 2077 poprawiła działanie produkcji na PS4, choć większość twierdzi, że odczuwa zmiany na lepsze. Jednocześnie pojawiają się doniesienia o znacznym obniżeniu przez CD Projekt Red gęstości tłumu oraz ruchu ulicznego. Gracze określają wręcz Night City mianem „miasta duchów” i żartują o lockdownie.

Poniższe nagrania dobrze prezentują zmiany, na jakie w ramach optymalizacji zdecydowało się studio CD Projekt Red. Oto, jak gra wygląda na PS4 po patchu 1.23:

Konsole poprzedniej generacji nie mogą oczywiście w kwestii wypełnienia świata konkurować z mocnymi komputerami, ale zmiany względem poprzednich wersji są widoczne. Tak gęstość tłumu i ruchu ulicznego prezentowała się po styczniowej aktualizacji 1.1:

„Może to głupie pytanie, ale gdzie są ludzie i inne samochody?” - zapytał meegja na Reddicie, komentując nagranie z nowej wersji Cyberpunk 2077 na PS4. „Czy świat wygląda tak pusto po patchu?”.

„Bez jaj. Po prostu obniżyli gęstość tłumów i pojazdów niemal do zera. Jest pusto jak cholera” - zauważa metallophobic_cyborg.

„Nieobecność gęstych tłumów to prawdopodobnie konieczne poświęcenie, by gra działała odpowiednio na tak starym sprzęcie” - komentuje Destructor_N7. „To smutne, że doświadczenia są tak inne [od next-genowych wersji - red.]”.

„Night City oficjalnie ma lockdown. Żadnego NPC na ulicach” - podsumował Jean Michel Silva na YouTube. „Cholera, jest jak miasto duchów” - napisał Nikulover.

Lista zmian aktualizacji 1.23 nie ma wydzielonej sekcji zmian zastosowanych wyłącznie na PS4. CD Projekt Red wspomina tylko ogólnie o „ulepszeniach w zakresie optymalizacji i zarządzania pamięcią” oraz „poprawkach optymalizacji zużycia CPU”.

Istnieje oczywiście możliwość, że opustoszałe Night City jest wynikiem błędu, choć jest to mało prawdopodobne.

Materiały w sieci dowodzą, że nawet pomimo aktualizacji, liczba klatek na sekundę potrafi w nieco bardziej wymagających momentach spaść na PS4 do ok. 20.

O autorze
Awatar Przemysław Wańtuchowicz

Przemysław Wańtuchowicz

Deputy Editor

Przemek jest z-cą redaktora naczelnego, nadzoruje dział informacyjny oraz wspomaga kierowanie działem poradników.

Komentarze