CD Projekt wspomina o „Wiedźminie 4”, potem się wycofuje
To tylko pomyłka.
Kolejna duża gra w wiedźmińskim uniwersum znana jest oficjalnie pod nazwą kodową Project Polaris, jednak gracze i media - w tym również my - dla uproszczenia nazywamy ją „Wiedźminem 4”. Teraz po raz pierwszy takie właśnie określenie w kontekście Polaris padło z ust przedstawiciela CD Projektu, jednak firma twierdzi, że to pomyłka.
Przejęzyczenie można było usłyszeć podczas sesji pytań i odpowiedzi zorganizowanej w ramach publikacji nowego raportu finansowego CD Projektu. W trakcie konferencji, Adam Kiciński - prezes CD Projekt - opowiadał o trudnościach związanych z przejściem na silnik Unreal Engine 5.
- Przygotowujemy rzeczy związane z harmonogramem i zestawem narzędzi - tłumaczył Kiciński. - Część deweloperów wciąż uczy się technologii, a jednocześnie są zespoły pracujące wspólnie z Epic nad wszystkimi tymi aspektami, które są potrzebne do naszych fabularnych gier RPG z otwartym światem. I w przypadku pierwszego projektu, Polaris, może nie spowolni to procesu, ale z pewnością go nie przyspieszy.
- Zakładamy jednak, że produkcja kolejnego projektu pójdzie sprawniej. To był jeden z powodów opracowania strategii wydania trzech dużych gier Wiedźmin w ciągu sześciu lat, poczynając od Polaris, czyli Wiedźmina 4.
![](https://assetsio.gnwcdn.com/wiedzmin-4-polaris-content-medalion.jpg?width=690&quality=75&format=jpg&auto=webp)
Dla graczy przyzwyczajonych do określenia „Wiedźmin 4” brzmi to może zwyczajnie, ale CD Projekt nadal podtrzymuje stanowisko, że Polaris nie jest Wiedźminem 4, tylko początkiem nowej wiedźmińskiej sagi. Z tego powodu firma wysłała do serwisów PC Gamer i GamesRadar krótkie oświadczenie, w którym „wyprostowano” wypowiedź Adama Kicińskiego, tłumacząc, że prezes zwyczajnie się pomylił.
„Tak naprawdę to było przejęzyczenie. Polaris będzie pierwszą grą nowej sagi Wiedźmin. Saga będzie się składała z trzech gier” - wyjaśnia krótko CD Projekt.
Jeśli chcecie usłyszeć o „Wiedźminie 4” z ust samego Adama Kicińskiego, to skorzystajcie z tego linka, by przejść do zapisu audio z konferencji w momencie rozpoczęcia wypowiedzi.
![](https://assetsio.gnwcdn.com/lgw.png?width=690&quality=75&format=jpg&auto=webp)
Dlaczego warto sięgnąć po „Legendy gier wideo”?
Dzięki książce poznasz największych twórców gier wideo w historii, a przy okazji dowiesz się, jak wielki był ich wpływ na wszystkie kolejne gry, również dzisiejsze hity, w które grasz na co dzień.
Kto pierwszy poruszył postacią na ekranie, jak narodziły się komputerowe RPG-i, dlaczego grom tak blisko do filmów, kto wymyślił otwarte światy, jak narodziły się strzelanki czy wreszcie, który znany twórca poleciał w kosmos jako drugi cywil w historii.