Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Wiedźmin 4 na Unreal Engine 5 - CD Projekt tłumaczy, czemu rezygnuje z REDengine

Kwestie rozwoju i rekrutacji.

Wczoraj nieoczekiwanie dowiedzieliśmy się, że nowy Wiedźmin - zwany jeszcze umownie „Wiedźminem 4” - powstaje na Unreal Engine 5. Prezes CD Projekt tłumaczy, że zmiana silnika przysłuży się nie tylko grze, ale też całemu zespołowi.

Z technicznego punktu widzenia, nowy silnik usprawni proces tworzenia gier upraszczając prace rozwojowe i pozwalając naszym deweloperom skupić się na iteracyjnym, systematycznym i intuicyjnym kreowaniu wciągających przygód” - tłumaczy Adam Kiciński w komunikacie przesłanym PAP Biznes.

Prezes grupy twierdzi też, że postawienie na Unreal Engine otwiera też szersze możliwości rekrutacji. Silnik Epic Games jest powszechnie używany, a studio aktywnie poszukuje deweloperów, którzy chcieliby dołączyć do zespołu i pracować nad nowym Wiedźminem oraz innymi projektami.

Zobacz na YouTube

Kiciński zaznacza, że REDengine - na którym powstał Wiedźmin 2 i 3 oraz Cyberpunk 2077 - „dobrze przysłużył się studiu na przestrzeni lat”, jednak „po serii wewnętrznych analiz stało się jasne, że należy położyć większy nacisk na aspekt technologiczny i zapewnić mu centralne miejsce w procesie tworzenia gier”.

O ile osoby pracujące jeszcze na REDengine - na którym powstaje nadchodzący dodatek do Cyberpunk 2077 - są dla studia ważne, to CD Projekt już planuje szkolenia dla deweloperów z zakresu obsługi Unreal Engine 5.

Menedżer zaznaczył też, że umowa zawarta między CD Projektem a Epic Games zawarta na 15 lat nie jest jedynie licencją na wykorzystanie silnika.

Sednem partnerstwa jest współpraca deweloperów CD Projekt RED i Epic Games nad ulepszaniem silnika UE5 w zakresie obsługi gier typu open world oraz jego optymalizacja pod kątem wymagań nowego Wiedźmina i naszych kolejnych gier” - mówi Kiciński, podkreślając rolę wymiany doświadczeń, wiedzy oraz pomysłów pomiędzy zespołami.

Read this next