Skip to main content

Zamów kolekcjonerski ALMANACH i odbierz darmową grę na GOG

Odkryj gatunek gier przygodowych, które oczarowały świat.

Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

CD Projekt sprzedał już 100 mln gier, ale wyniki nie spodobały się inwestorom

Cena akcji w dół.

CD Projekt pochwalił się, że sprzedał już ponad 100 milionów gier, licząc od pierwszego Wiedźmina. W sumie tej są także 3 mln egzemplarzy Widma Wolności i wydaje się, że inwestorzy oczekiwali więcej. Cena akcji polskiej spółki poszybowała w dół.

- Ostatnio pokonaliśmy kolejny kamień milowy pod względem sprzedaży. Cyberpunk 2077 sprzedał się w liczbie 25 mln kopii. Dla porównania, fenomenalny Wiedźmin 3 osiągnął ten poziom po 4,5 roku - mówił wczoraj prezes Adam Kiciński podczas spotkania z inwestorami.

- Trzy miliony sprzedanych egzemplarzy dodatku Widmo Wolności sprawiają, że nasze gry sprzedały się już w ponad 100 mln egzemplarzy - dodał Michał Nowakowski, członek zarządu odpowiedzialny za politykę sprzedażową i strategię biznesową.

Brzmi optymistycznie i historycznie, lecz inwestorzy na giełdzie w Warszawie mieli zgoła odmienne zdanie. Cena akcji polskiej spółki poszybowała w dół o niemal 10 procent w reakcji na zakończony dzień inwestorski, a w ostatnim miesiącu CD Projekt jest „na minusie” niemal 30 procent.

Dlaczego? Jak to często bywa, trudno wskazać jedną przyczynę. Światowy rynek gier wideo przeżywa obecnie trudniejsze chwile, a inwestorzy mogli zapewne spodziewać się lepszej sprzedaży Widma Wolności. Poziom 3 mln egzemplarzy przy 25 mln posiadaczy „podstawki” to przecież tylko 12 procent.

Być może do gustu nie przypadły także informacje na temat tego, ile CD Projekt wydał pieniędzy, by przygotować ogromną aktualizację 2.0 oraz rozszerzenie. Jak już dzisiaj opisywaliśmy, mowa o kwocie 275 mln zł na samą produkcję oraz o kolejnych 95 mln zł na marketing. To sam dodatek, a doliczyć trzeba jeszcze 178 mln zł na patch - łącznie 548 mln zł, czyli ok. 125 mln dolarów.

Wszystko to sprawiło, że recenzje użytkowników Cyberpunk 2077 są dzisiaj „bardzo pozytywne” na Steamie, co - pamiętając fatalną premierę w 2020 roku - jest dużym osiągnięciem. Inwestorzy na giełdzie mają oczywiście całkiem inne priorytety - ich wyniki tez muszą być „bardzo pozytywne”.

Read this next