Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Bethesda/ZeniMax ma nową szefową

Z nadania Microsoftu.

starfield key art showing a spacesuited person standing in front of a sky with a rocket in it
Źródło zdjęcia: Bethesda/Digital Foundry

Microsoft zatrudnił Jill Braff na stanowisko nowej szefowej, odpowiedzialnej za oddziały deweloperskie firm Bethesda oraz ZeniMax.

W przeszłości menedżerka odpowiadała między innymi za dział badań konsumentów w Nintendo. Kontynuując wątek japoński, była także dyrektorką do spraw marketingu w firmie Sega. Nowa rola wynika zapewne z faktu, że Braff obecnie zajmuje się integracją i grami casualowymi w Xbox Game Studios.

„Jill ma bogate doświadczenia w grach i rozrywce, zajmując wcześniej stanowiska w Nintendo, Sega, Glu Mobile, Home Shopping Network oraz w Warner Bros., budując biznes online i marketing dla programu Ellen DeGeneres” - komentuje Matt Booty, szef wewnętrznych oddziałów deweloperskich Microsoftu.

„Była naszą liderką w pracach integracyjnych po dołączeniu ZeniMax/Bethesda do Xbox, dzięki czemu dobrze poznała wiele ich zespołów i szefów” - dodał. Menedżer wyjaśnił, że firmy odpowiedzialne za Starfield czy The Elder Scrolls Online będą operowały z nieco większą swobodą niż studia first party, jako „podmioty o ograniczonej integracji”.

Co interesujące, dyrektorem generalnym obu firm pozostanie Jamie Leder, ale można spodziewać się zapewne, że tylko do czasu zakończenia integracji w strukturach Microsoftu. Braff zajmie się bezpośrednio zespołami deweloperskimi, ale pozostanie też na czele Microsoft Casual Games.

„Opierając się na udanej premierze Starfield, wszystkie studia ZeniMax/Bethesda są gotowe do tworzenia jednych z najbardziej ekscytujących i innowacyjnych gier w branży” - zapewnia Booty. „Jestem przekonany, że przywództwo i wsparcie Jill dla zespołów, wraz ze sprawdzoną umiejętnością budowania mostów z działem Xbox, jeszcze bardziej wzmocnią pozycję wszystkich pracowników Bethesdy, żeby zapewnić naszym graczom niesamowite wrażenia”.

Read this next