Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Bethesda wraca do płatnych modów w Skyrimie - startuje Creation Club

Funkcja także w Fallout 4.

Bethesda błyskawicznie wycofała się z pomysłu na płatne mody w Skyrimie po szerokiej krytyce tego pomysłu w 2015 roku, lecz teraz rozwiązanie powraca, w nieco zmodyfikowanej postaci.

Mowa o inicjatywie Creation Club, od jakiegoś czasu dostępnej już w Fallout 4. W ramach programu gracze mogą kupować mniejsze i większe modyfikacje przygotowane przez współpracujących partnerów zewnętrznych, zweryfikowane przez Bethesdę pod kątem jakości i kompatybilności.

Transakcje rozliczymy w kredytach, które kupujemy za prawdziwe pieniądze. 750 CC to 7 euro (ok. 30 zł), 1500 CC to 13 euro (ok. 56 zł), 3000 CC to 21 euro (ok. 91 zł), a 5500 CC to 35 euro (ok. 151 zł).

„Zawartość jest sprawdzana i zgodna z podstawową wersją gry oraz oficjalnymi dodatkami” - czytamy w opisie na Steamie. „Użycie klubu twórczości jest łatwe: przeglądaj wybór dodatków w grze według kategorii i wydaj kredyty, aby pobrać zawartość”.

Bethesda stara się jak może, by ani razu nie użyć określenia „mod”. Kupujemy dodatki, rozszerzenie i nową zawartość, nie płatne modyfikacje - ponieważ to nie podobna się graczom.

Fani wydają się być mniej oburzeni niż w 2015 roku, lecz nie brakuje sprzeciwu. Do Fallout 4 przygotowano nawet specjalną modyfikację o nazwie No More Creation Club News, usuwającą z głównego menu powiadomienie o możliwość korzystania z Klubu. Projekt pobrano niemal 30 tysięcy razy.

Warto dodać, że aktualizacja wprowadzając Klub Twórczości do samej gry (koniecznie w wersji Skyrim Special Edition) nie jest gotowa, lecz powinna zadebiutować jeszcze dzisiaj. Trudno więc sprawdzić, co dokładnie oferuje sklepik.

O autorze

Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie wspiera dział informacyjny oraz zajmuje się tłumaczeniami tekstów Digital Foundry.

Komentarze