Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Baldur's Gate 3 naprawdę ma tysiące zakończeń. Szef Larian broni zapewnień studia

Niektóre są bardziej subtelne.

Jednym z najciekawszych zapewnień, jakie usłyszeliśmy przed premierą Baldur's Gate 3, była rzekoma obecność w grze 17 tysięcy wariantów zakończeń. Swen Vincke - szef Larian - utrzymuje, że nie jest może ich aż tak dużo, ale wciąż mówimy o ogromie możliwości.

Deweloper zaznaczył w rozmowie z serwisem IGN, że mowa nie tyle o pełnoprawnych ścieżkach fabuły z unikalnymi zakończeniami wątku głównego, ale o masie pomniejszych decyzji, które wpływają na kształt świata, losy postaci i przyszłość Wrót Baldura. Wciąż jest to jednak ogromna liczba różnych opcji, nad którymi projektanci spędzili tysiące godzin.

Ok, nie jest do końca prawda, ale jeśli spojrzysz na liczbę sposobów, w jaki sposób możesz dostać się do jednego zakończenia, to jest ona bardzo duża” - mówił Vincke. „Niektóre z nich są subtelne, niektóre zależą od naszej drużyny, ale jest ich całkiem sporo, jeśli spojrzeć na liczbę wariantów epilogu, które trzeba było zrobić, aby je uwzględnić. To naprawdę dużo”.

Warto zapewne dodać, że potencjalnych zakończeń pojawiło się jeszcze więcej wraz z premierą piątego patcha, który wprowadził do gry wspomniany epilog, z masą nowych opcji dialogowych i decyzji. „Wszystko to widać teraz lepiej w epilogu, to on definiuje sposób zakończenia gry” - dodał Vincke.

Szef Larian zdradził także, że do pracy nad zakończeniami wydzielono nawet cały zespół, który zajmował się rozpisywaniem potencjalnych scenariuszy przez ponad rok. „Tak, trochę się napracowali, było tego całkiem sporo” - podsumował Vincke.

Wszystkie możliwe ścieżki fabuły Baldur's Gate 3 mogą już sprawdzić użytkownicy PC, PS5 i Xbox Series X/S. Produkcja trafiła na konsole „zielonych” na początku grudnia, choć premiera odbyła się raczej po cichu. Larian potwierdziło już, że będzie rozwijać grę dalej w 2024 roku.

Read this next